هدیه تهرانی به مخالفان پتروشیمی میانکاله پیوست

از آنجا که کارزارهای مدنی چهره های معروف و شاخص را نیز جذب می‌کند، برخی چهره‌های هنری و فرهنگی نیز به کارزار «نه به پتروشیمی میانکاله» پیوسته‌اند.

هدیه تهرانی به مخالفان پتروشیمی میانکاله پیوست

 اعلام خبر ساخت یک مجتمع پتروشیمی در نزدیکی تالاب بین‌المللی میانکاله هرچند که چندان جدید نیست و مدت‌ها از مطرح شدن آن می‌گذرد، اما به زمین زده شدن کلنگ این واحد در سفر هیئت دولت به مازندران و با حضور وزیر کشور ابعاد خبری و البته دامنه اعتراضات نسبت به اجرای این پروژه را بیشتر از گذشته کرد.

 این اعتراضات زمانی بیشتر شد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس‌جمهور ساعتی پس از کلنگ‌زنی پتروشیمی مازندران در اراضی مرتعی روستای حسین‌آباد بهشهر، در دیدار با تعدادی از کنش‌گران محیط زیستی مازندران اعلام کرد که هنوز مجوز محیط زیستی برای این واحد پتروشیمی صادر نشده و کلنگ‌زنی انجام شده روز ۲۰ اسفند نیز فاقد اعتبار است.

علی سلاجقه در دیداری که با تعدادی از نمایندگان سمن‌های محیط زیستی مازندران داشت در پاسخ به پرسش‌ و انتقاد مطرح شده توسط چند تن از فعالان محیط زیستی حاضر در جلسه درباره کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی مازندران اظهار کرده بود:در صوتی که سازمان حفاظت محیط زیست مجوز را صادر نکند این پروژه مورد تایید نیست، به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست و در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشد.

او حتی در بخشی از اظهارات خود از اصرار برخی نمایندگان مجلس اظهار تعجب کرد و گفت: گاهی فشار نماینده‌های مجلس برای ما عجیب است، مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، نماینده محترم از من می‌خواهد که کلنگ‌زنی انجام شود، در حالی که حضرت آقا فرمودند نمایندگان در کار دولت دخالت نکنند.

دو روز بعد از این کلنگ‌زنی و اظهارنظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره فاقد اعتبار بودن کلنگ‌زنی انجام شده، برخی کنش‌گران محیط زیستی کارزاری را با عنوان درخواست توقف احداث پتروشیمی در تالاب بین‌المللی میانکاله و هشتگ( # پروژه -پتروشیمی- میانکاله- را- متوقف- کنید)، ثبت کردند که متن آن خطاب به وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نوشته شده و از این دو مسئول خواستار جلوگیری از ساخت پتروشیمی در حریم میانکاله شدند، کارزاری که تا کنون ۳۸۹۰ نفر آن را امضا کردند و تا ۲۲ اردیبهشت امکان ثبت امضا در آن وجود دارد.

از آنجا که کارزارهای مدنی چهره های معروف و شاخص را نیز جذب می‌کند، برخی چهره‌های هنری و فرهنگی نیز به این کارزار پیوسته‌اند. در تصویر هدیه تهرانی را می‌بینید که بنر نه به پتروشیمی میانکاله در دست دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها