وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تورم رو به کاهش است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : در ۶ ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بودیم ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم. کاهش پنج درصدی نرخ مالیات در ۱۴۰۱، نشانه وقوف دولت بر اهمیت تولید است.

تورم رو به کاهش است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با برنامه قرن نو اقتصاد نو رادیو اقتصاد از ثبات اقتصادی و کنترل تورم در بازار خبر داد و گفت : در ماه‌های گذشته مجموع سیاست‌های پولی و مالی که باعث افزایش نرخ تورم می‌شد را کنترل کرده و همین امر موجب کاهش درصدی از نرخ تورم شد.

وی همچنان گفت: کاهش پنج درصدی نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱ نیز نشانه وقوف دولت بر اهمیت تولید است.

وی اظهار داشت: وزارت اقتصاد به جد به تسهیل مسیر پیش روی تولید کنندگان برای پرداختن به رسالتی که در راستای توسعه کشور بر عهده گرفته‌اند، نه به عنوان یک انتخاب، بلکه ضرورت، باور دارد.

سید احسان خاندوزی افزود: در قرن جدید با توجه به شعار امسال به سمت اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی پیش خواهیم رفت.

وی گفت : نرخ مالیات بر عملکرد شرکتهای تولید کننده از سه روزپیش ۵ درصد کاهش پیدا کرده است و محاسبات با ۵ درصد لحاظ خواهد شد تا فضا برای تنفس و مشوق هایی بیشتر برای تولید کنندگان باشد و به تبع آن موانع و شکایت شود.

وزیر اقتصاد افزود : در باره تحقق شفافیت، نسل جدید نسلی است که با این ادبیات اجین شده است، بعضی اوقات هزینه‌ها را خواهند پرداخت و با شفاف سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم.

وی همچنین افزود: در اسفند ماه سال گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری از تمام وزرای اقتصادی خواسته تا شرکت‌ها را شفاف کنند از جمله رفاه، نفت و گاز و این وظیفه به وزارت اقتصاد محول شده است .

سید احسان خاندوزی اضافه کرد: موضوع مهم دیروز جلسه هیئت دولت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بوده است، ولو اینکه بارمالی برای دولت داشته باشد.

وزیر اقتصاد در مورد بهرمندی از ظرفیت دانش بنیان خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد بسیاری از کارهای اجرایی در گمرک ، مالیات ، بیمه و حتی بانکی را به شرکت های دانش بنیان محول خواهد کرد و دولت به دنبال قوی‌تر کردن شرکت‌های دانش بنیان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال های جوان به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها