مردم می‌گویند صد رحمت به دولت روحانی!

امروز شاهدیم که خیلی از مردم می‌گویند صد رحمت به دولت آقای روحانی و از افرادی همچون آقای ظریف که برای کشور و ارتباط با جهان تلاش می‌کردند، تقدیر می کنند.

مردم می‌گویند صد رحمت به دولت روحانی!

مردم می‌گویند صد رحمت به دولت روحانی! 

امروز شاهدیم که خیلی از مردم می‌گویند صد رحمت به دولت آقای روحانی و از افرادی همچون آقای ظریف که برای کشور و ارتباط با جهان تلاش می‌کردند، تقدیر می کنند. 

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور امور زنان و خانواده در دولت سابق می‌گوید؛ کابینه دوازدهم در روزهای پایانی فعالیت خود تمامی تلاش خود را معطوف به این موضوع کرد که تجربیات خود را به تیم جدید انتقال دهد.

او یادآور شد؛ هنگامی که قرار بود تیم احمدی‌نژاد، نهاد ریاست‌جمهوری را از اصلاح‌طلبان تحویل بگیرد هیچ تمایلی برای انتقال تجارب پیشین نشان نداد، اما سید ابراهیم رئیسی تلاش کرد در جلسات کارشناسی متعدد با کابینه دوازدهم وضعیت کشور و همچنین ظرفیت موجود در کشور را مورد بررسی قرار دهد.

۸ سال تلاش شد دولت روحانی را زمین بزنند

معصومه ابتکار معاون حسن روحانی و چهره سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: متاسفانه در ۸ سال دولت آقای روحانی شاهد بودیم با تمام توان تلاش شد تا دولت را زمین بزنند. در این مسیر حتی با تفسیر غلط از احادیث و فتواها هرگونه بهتان به دولت را مجاز دانستند. ماحصل این برخوردها کاهش امید در کشور است که موجب خوشحالی دشمنان شد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات تأکید کرد: بنده تصور می‌کنم مشکلات امروز در کشور ریشه در جریان تخریبی گذشته دارد و باید تلاش کنیم چنین برخوردهایی انجام نشود.

کم تجربه‌ها وارد کابینه شده‌اند

ابتکار در ادامه با انتقاد از به کارگیری برخی افراد کم تجربه در کابینه جدید، خاطرنشان کرد: برخی از افراد در دولت جدید تجربه کاری متناسب با جایگاه فعلی را ندارند.

او در پاسخ به این پرسش که عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال گذشته چگونه بود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی از زمان تشکیل که حاصل یک انتخابات حداقلی بود، تا به امروز نتواسته انتظارات جامعه را برآورده کند.

بی توجهی مجلس یازدهم به لوایح دولت روحانی

معاون رئیس‌جمهور امور زنان و خانواده در دولت سابق تصریح کرد: مجلس عزمی برای پیگیری کارهای اساسی از خود نشان نداده و برای مثال؛ دولت قبل نزدیک به ۴۰ لایحه مهم به مجلس فرستاد، اما توجهی به این لوایح مهم صورت نگرفت.

وی گفت: دولت دوازدهم برخی از لوایح را بر اساس کار کارشناسی چندین ساله به مجلس فرستاد تا مشکلاتی که امروز آقای رئیسی از آن صحبت می‌کنند وجود نداشته باشد، اما شاهد بودیم جز در یک یا دو مورد، نمایندگان مجلس یازدهم توجهی به کار کارشناسی دولت قبل نکردند.

از مجلس حداقلی انتظاری بیش از این نمی‌رود

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد از برخی کارهای شعاری، بیان داشت: رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که انقلابی‌گری با کارهای سطحی و شعاری سازگار نیست. متاسفانه کارنامه مجلسی‌ها وضعیت خوبی ندارد، هرچند نمی‌توان از افرادی که در انتخابات حداقلی اسفند ۹۸ انتخاب شدند انتظاری بیش از این داشت.

وی با یادآوری تحریم‌های دوران ترامپ، گفت: دولت قبل با وجود تمامی مشکلات و کم‌توجهی مجلس توانست ابر بحران‌های مختلفی همچون تحریم، مسأله آب، جنگ اقتصادی و همچنین شیوع بیماری کرونا را کنترل کند.

نگذاشتند دولت روحانی تحریم ها را از بین ببرد

ابتکار اظهار داشت: دولت قبل با تمام وجود تلاش کرد تا در سال پایانی فعالیت خود تحریم‌ها را از بین ببرد که به دلیل برخی کارشکنی‌ها این اتفاق رخ نداد. در این دولت نیز تا به امروز شاهد نوعی فرصت‌سوزی در زمینه رفع تحریم‌ها هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر مذاکرات جاری در وین به نتیجه برسد و بار بزرگی از دوش مردم برداشته شود.

ابتکار در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص افق پیش‌روی کشور در سال جدید، اظهار داشت: باید تلاش کنیم کسانی که دلسوز نظام هستند را حفظ کنیم. متاسفانه در کشور ما یک جریان در مقابل هر نوع تغییری مقاومت می‌کند.

مردم می‌گویند صد رحمت به دولت روحانی!

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از برخی رفتارهای سیاسی از سوی پارلمان یازدهم، اظهار داشت: مجلسی‌ها به دلیل اختلافات سیاسی مانع از تصویب لوایح کارگشا شدند. متاسفانه جهت گیری ها بیشتر برای محدود سازی است تا پیشرفت و گشایش و برای مبارزه با فساد هم قدمی برنداشته بلکه لوایحی مانند تعارض منافع و حقوق شهروندی را معطل گذاشته اند. این در حالی است که تلاش شد تا دولت قبل به شدت تضعیف شود، اما امروز شاهد هستیم که خیلی ها می‌گویند؛ صد رحمت به دولت آقای روحانی و از افرادی همچون آقای ظریف که برای کشور و ارتباط با جهان تلاش می‌کردند، تقدیر می کنند. /قرن نو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها