پیش بینی بورس سه‌شنبه ۷ مرداد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند کلی بازار اصلاحی است اما نه از جنس ریزش؛ شاید بتوان گفت که تمام گروه‌ها و نمادها همزمان شاهد اصلاح خواهند بود.

پیش بینی بورس سه‌شنبه ۷ مرداد

به گزارش مستقل آنلاین ، همانگونه که کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی خود خبر از بازاری پرعرضه را طی معاملات امروز داده بود، در ساعت ابتدایی بازار در نمادهای اصلی و شاخص‌ساز بیشترین حجم فروش‌ اتفاق افتاد. با این حال در پایان بازار شاخص به مدد دو نماد خودرو و شستا توانست ریزش خود را به ۱۳ هزار واحد کاهش دهد.

محمد گرجی آرا، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، روند فعلی بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: روند کلی بازار اصلاحی است اما نه از جنس ریزش؛ شاید بتوان گفت که تمام گروه‌ها و نمادها همزمان شاهد اصلاح خواهند بود. اگرچه سهم‌های بزرگتری که در ETFهای دولت هستند امروز در بازار جمع شدند اما به نظر می‌رسد که فردا بافروش همراه باشند. شرایط بازار درحال حاضر اصلاحی است اما ریزشی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص تاثیر روند ارز بر بازار گفت: اگرچه به علت محدودیت صادرات و وصول ارز ناشی از صادرات در تنگنای ارزی قرار داریم و رشد نقدینگی و افت تولید ناخالص داخلی نیز همچون سال گذشته است، اما به نظر می‌رسد که دلار در سال ۹۹ روند صعودی‌ خود را  ادامه دهد و نوسانات فعلی بازار ارز نیز برایندی صعودی داشته باشد. بخش عمده‌ای از شرکت‌های حاضر در بورس درآمدهای ارزی داشته یا تولیدکننده کالای اولیه هستند و قیمت‌های داخلی‌شان همسو با قیمت جهانی است، لذا رشد قیمت بازار آزاد و به تبع آن ارز نیمایی نشان می‌دهد که وضعیت درآمدی این شرکت‌ها هم می‌تواند همراه با ارز تعدیل شود.

گرجی‌آرا نسبت به شرکت‌های صادرات محور ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: گروه‌های مختلف همچون پتروشیمی، فولاد، خدمات بندری و تک‌سم‌هایی که صادرات انجام می‌دهند، می‌توانند برای دو سال آینده جذاب باشند.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها