باند سرقت های سریالی چگونه منهدم شد؟

گردانندگان باند سرقت های سریالی گوشی های تلفن همراه از سوی مأموران کلانتری بانوان مشهد به دام افتادند.

باند سرقت های سریالی چگونه منهدم شد؟

تا به خودشان بیایند نه خبری از گوشی تلفن همراهشان بود و نه می دانستند که چه وقت دزد آن را زده است. اگرچه شاکی بلافاصله موضوع سرقت گوشی تلفن همراهش را در اتوبوس شهری به پلیس اعلام می کرد هرچند معلوم نبود سارق در کدام ایستگاه نقشه اش را عملی کرده و سپس از اتوبوس پیاده شده است.گزارش پشت گزارش و سرقت پشت سرقت.

به گزارش رکنا، از سویی با توجه به اینکه شکات با تأخیر متوجه سرقت گوشی شان می شدند، همین امر موجب فرار متهم از چنگ قانون شده بود. عمده سرقت های گزارش شده به پلیس هم در خطوطی اتفاق افتاده بودند که تعداد مسافران برای جابه جایی زیاد بود و سارق که هنوز هویتش مشخص نبود، با سوء استفاده از این فرصت، زمان کافی برای فرار داشت.

زنان پلیس در مسیر دستگیری سارق زن

از آنجا که همه سرقت ها در قسمت بانوان خطوط اتوبوس رانی مشهد اتفاق افتاده بود، فرضیه زنانه بودن این جرائم سریالی مطرح شد و نیروهای دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد سرخط ادامه پیگیری های این پرونده شدند.

هنوز زمانی از آغاز تحقیقات این پرونده از سوی زنان پلیس نگذشته بود که یک گزارش سرقت دیگر به مرکز انتظامی 110 اعلام شد. ضابطان قضایی در کلانتری بانوان مشهد به محض حضور در محل تصاویر ضبط شده از سوی دوربین مداربسته کارگذاشته در ایستگاه اتوبوس را استخراج کردند و مورد بررسی قرار دادند.

بررسی تصاویر دوربین موجب شد تا سرنخی از متهم این پرونده که زنی جوان بود کشف شود. سرنخی که نشان می داد متهم پس از سرقت گوشی تلفن همراه شاکی درست در نزدیکی ایستگاه، بلافاصله از اتوبوس خارج شده و سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا شده است.

همین اطلاعات موجب شد تا زنان پلیس یک قدم به دستگیری متهم نزدیک تر شوند.

ردزنی تیبا در بولوار کشاورز

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه زنان پلیس با همکاری عوامل انتظامی مشهد با استفاده از شماره پلاک خودرو متهم و همدستش موفق شدند روز دوشنبه نوزدهم دی رد این سواری را در یکی از خیابان های اصلی بزنند.

ضابطان قضایی بلافاصله وارد عمل شدند و تیبا یشناسایی شده را تحت نظر قرار دادند. تعقیب نامحسوس خودرو متهمان در خیابان های مختلف مشهد تا شب ادامه داشت تا اینکه سرانجام خودرو در مقابل خانه مسکونی واقع در بولوار کشاورز متوقف شد و سارق اصلی از آن خارج شد و به داخل ساختمان رفت.

زنان پلیس و عوامل انتظامی به طور هم زمان وارد عمل شدند و گروهی خودرو تیبا را متوقف کردند و گروهی دیگر به سراغ سارق زن رفتند. مأموران انتظامی پس از متوقف ساختن خودرو تیبا در بازرسی بدنی از این فرد یک دستگاه گوشی تلفن همراه و در بازرسی از خودرواش یک قبضه قمه را کشف کردند. زنان پلیس نیز متهم اصلی را که در حال بالا رفتن از پله های ساختمان بود، قبل از اینکه بتواند از چنگ مأموران بگریزد، دستگیر و از او یک دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف کردند.

کشف گوشی های سرقتی از خانه متهم

پس از دستگیری دو متهم این پرونده مأموران مخفیگاه آن ها را مورد بازرسی قرار دادند که در مجموع 6 دستگاه گوشی تلفن همراه و سه دستگاه تبلت سرقتی کشف و ضبط شد. متهم نیز ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود اما به محض اینکه به کلانتری بانوان منتقل شد پس از رویارویی با مستندات پرونده به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد.

زن جوان در اظهاراتش به سرقت 26 گوشی تلفن همراه با همدستی مرد تیباسوار اعتراف کرد. این فرد نیز در ادامه تحقیقات پرونده معترف شد زنی دیگر که از بستگان او بوده همدستش در این سرقت ها بوده است که در ادامه بررسی ها مشخص شد این فرد از چندی قبل شناسایی شده و اکنون در زندان است.

شناسایی 20 شاکی

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: از ابتدای شکل گیری این پرونده سرقت های سریالی در کلانتری بانوان تاکنون 20 شاکی و مال باخته به پلیس مراجعه و ضمن شناسایی متهم علیه او شکایت کرده اند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: متهم در بخش دیگری از اعترافاتش به مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان گفته است که پس از سرقت گوشی های تلفن همراه، آن ها را به فردی مال خر اموال مسروقه به مبلغ یک میلیون تومان می فروخته است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: مأموران پس از کسب این سرنخ مرحله دیگری از عملیات خود را اجرا کردند و ساعتی بعد از جلب متهمان در بولوار کشاورز مال خر اموال مسروقه را در یکی از مناطق دیگر مشهد، شناسایی کردند و به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه این فرد چهار میلیون تومان وجه نقد به همراه 4 دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد. سه متهم دستگیر شده در این پرونده به همراه دیگر سارق که زندان است برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده و تحقیقات از این افراد برای کشف دیگر جرائم احتمالی آن ها ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها