برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به بهانه فروش لوازم دکوری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش لوازم دکوری خبر داد.

برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به بهانه فروش لوازم دکوری

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد بیش از پانصد میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی ایشان برداشت شده است،در همین خصوص پرونده اولیه تشکیل گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد با یک صفحه فروش لوازم دکوری در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین تر از بازار اقدام به فروش ارز می کرد،وسوسه شدم و جهت خرید از طریق اینترنت بانک موجود در لینکی که برایم ارسال کردند اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری اینترنت بانک خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی ام خالی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ساخت یک صفحه اینستاگرامی فروش لوازم دکوری و ایجاد اینترنت بانک جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و روبه رو شدن با مدارک و مستندات انکارناپذیر پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با راه اندازی صفحه اینستاگرامی فروش لوازم دکوری با یک اینترنت بانک جعلی از بیش از 18 نفر از شهروندان با ارزش ریالی حدود سه میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده ی فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی دلیل می تواند یکی از ترفندهای مجرمین اینترنتی باشد، جهت ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری نمایند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها