میرکاظمی رئیس سازمان برنامه:

دلیل افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری رشد سفرهای استانی رئیس جمهور است

دولت روحانی سفر استانی نداشت، بودجه اجرای مصوبات هم نداشت

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه اعلام کرد که دلیل رشد بودجه نهاد ریاست جمهوری ،سفرهای استانی رئیس دولت است.او در سفرها باید بودجه ای داشته باشد زیرا لازم است

دلیل افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری رشد سفرهای استانی رئیس جمهور است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به شبهه افزایش چند برابری نهاد ریاست جمهوری گفت: اولا این رقم که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درج شده، شامل تجمیع ردیف هایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، معاونت امور زنان و ردیف های دیگر است. 

 

در حالی که در لایحه بودجه سال جاری و سال‌های قبل، این مجموعه‌ها در قالب ردیف‌های جداگانه می‌آمدند. ثانیا اعتباری هم برای اجرای مصوبات سفرهای استانی در زیرمجموعه بودجه نهاد ریاست جمهوری دیده شده است.

 

جمع ردیف های فوق در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان است در حالی که این رقم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. یعنی بودجه نهاد ریاست جمهوری و زیرمجموعه‌های آن نه تنها زیاد نشده، بلکه کمتر هم شده است.

 

معاون رییس جمهور ادامه داد: در دولت قبل وزرا نمی توانستند رییس دولت را ببینند اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رییس جمهور سفر استانی یا دیدار نداشته باشند.

 

 علاوه بر کنترل و کاهش هزینه های جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ‎بودجه سالجاری که ‎حسن روحانی نوشته بود، هزینه نهاد ‎ریاست جمهوری حدود ۵۳۷ میلیاردتومان بود و در اولین بودجه دولت آقای ‎رئیسی برای سال ۱۴۰۱، هزینه نهاد ریاست جمهوری به ۱۴۸۳ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها