پاسخ ضرغامی به یک باستان‌شناس:

فحش‌نامه را خواندم؛‌روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یادداشت تند و گلایه‌آمیز حکمت‌الله ملا صالحی واکنش نشان داد و نوشت: روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات!

 پاسخ ضرغامی به یک باستان‌شناس:

سید عزت‌الله ضرغامی که از جمله مسئولان فعال در فضای مجازی محسوب می‌شود و معمولا دیدگاه‌ها و مواضع خود را در خصوص موضوعات مختلف در این فضا به اشتراک می‌گذارد اخیراً در صفحه مجازی خود با انتشار توئیتی نوشت:

"فحش‌نامه‌ای از یک استاد رشته باستان‌شناسی که بر اساس توهماتی از نظریات و اقدامات‌ام منتشر شده است را خواندم. میراث فرهنگی ناملموس ما ایرانیان از دیرباز مشحون از گفتار و پندار و کردار نیک است. روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات!"

به نظر می‌رسد این توئیت ضرغامی در واکنش و  پاسخ به دکتر ملاصالحی یکی از باستان‌شناسان کشور منتشر شده است.

حکمت‌الله ملاصالحی استاد دانشگاه و عضو هئیت امنای بنیاد ایران‌شناسی چندی پیش با انتشار متنی بسیار تند به شدت از سید عزت‌الله ضرغامی انتقاد کرد.

وی در این متن نسبت به انتخاب و انتصاب ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین حواشی به وجود آمده در خصوص اظهارات ضرغامی درباره مقبره کوروش در پاسارگاد واکنش نشان داده و اقدامات و اظهارات اخیر وی را ناشی از عدم شناخت عمیق از تحولات عظیم و بی‌سابقه تاریخی، فکری، فرهنگی و سیاسی عنوان کرده است.

چندی پیش اظهارات ضرغامی  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر هیئت دولت به استان فارس و در شورای اداری این استان مبنی بر اینکه "مردم پاسارگاد به دلیل مقبره کوروش امکان کشاورزی و حفر چاه نداشته و به همین دلیل باید قوانین حریم آثار تاریخی مقداری انقباض کند" واکنش‌های مختلف و بعضاً انتقاداتی را به همراه داشت.

البته ضرغامی بعداً در این خصوص اظهار داشت: وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیست. تعجب می‌کنم از این تحریف و احساس کردم که نیازی به پاسخ نیست و نمی‌توان گفت که وزیر میراث می‌تواند ادعا کند که "می‌خواهم کنار مقبره کوروش چاه حفر کنم".

وزیر میراث فرهنگی همچنین معتقد بود به سخنان وی به صورت کامل و درست توجه نشده و از آن استنباط و برداشت شخصی شده است.

دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستم!/تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها