این 2 جوان با پول مردم سفرهای لاکچری می رفتند + عکس چهره باز

2جوان کم سن و سالی که در رفاقتی سه ساله تا توانستند در شهرهای مختلف کشور مردم را تلکه کردند و برای خود زندگی لاکچری به هم زدند.

این 2 جوان با پول مردم سفرهای لاکچری می رفتند + عکس چهره باز

ماجرای این پرونده و پیگیری های پلیسی آن با شکایت زنی جوان که 70 میلیون تومان پولش را در جیب این متهمان ریخته بود، از سوی کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی آغاز شد. داستان عشقی که اگرچه قرار بود ختم به ازدواج شود اما پای پول که به میان آمد این عشق جایش را با تنفر عوض کرد. زن جوان مدعی بود که فردی به هویت « هادی زینالی» با او در جزیره کیش آشنا شده و قرار ازدواج گذاشته است بعد از سفر به مشهد او را فریب داده و ضمن کلاهبرداری از وی به عنوان سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزهای دیجیتالی از اعتمادش نیز سوء استفاده کرده است.

مأموران پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشتند فکر نمی کردند که همین گزارش زن جوان موجب شناسایی و متلاشی کردن یک شبکه کلاهبرداری سریالی در کشور شود. اولین سرنخ این پرونده حالا در دستان ضابطان قضایی قرار داشت و مأموران برای شناسایی متهم که جوانی 24 ساله است تحقیقات خود را آغاز کردند.

بریز و بپاش لاکچری با بیت‌کوین های مردم

تحقیقات این پرونده از سوی مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتای استان در حال پیگیری بود که 2گزارش مشابه دیگر نیز به این مرکز انتظامی اعلام شد. مال باختگان 2مرد جوان بودند که در مجموع 150 میلیون تومان خود را باخته بودند. متهمان پرونده نیز که طبق ادعای آن ها 2جوان کم سن وسال به نام های «متین بختیاری» و «هادی زینالی» هستند با فریب این افراد وجوه ذکر شده را با عنوان سرمایه گذاری در حوزه ارز رمز های دیجتال گرفته و بعد از چند روز گفته اند که صرافی مجازی سایت خود را بسته و پول آن ها را بالا کشیده است.

آوردن نام و نشان هادی زینالی این فرضیه را در ذهن مأموران پلیس به وجود آورد که متهم پرونده اول همین شخصی است که مال باختگان جدید مشخصات او را به پلیس ارائه کرده اند. سرنخی که خبر از یک پرونده کلاهبرداری سریالی می داد.

پانزدهم مهر

حالا حرف 220 میلیون تومان پول وسط بود. وجوهی که از سوی یک نفر مشخص به بهانه سرمایه گذاری در حوزه رمزارزهای دیجیتالی از 3مال باخته گرفته شده بود و بعد هم به بهانه بسته شدن سایت صرافی مجازی، در جیب متهمان سرازیر شده بود.

مجریان قانون با استفاده از سرنخ هایی که از 2متهم پرونده داشتند، موفق شدند که در پانزدهم مهر رد آن ها را در هسته مرکزی شهر مشهد بزنند و با تعقیب و مراقبت های نامحسوس آن ها را در اتاق یکی از هتل های لاکچری این شهر به دام بیندازند.

متین و هادی اما ادعای شکات پرونده را رد و بیان کردند که اتهام وارده را قبول ندارند. اگرچه 2جوان 22 و 24 ساله بر طبل انکار واقعیت می کوبیدند و بر این خیال بودند که هیچ ردی از خود در بستر سایبری باقی نگذاشته اند اما خیلی زود حقیقت روشن شد و دیوار انکارهای آن ها را بر سرشان خراب کرد.

متهمان پرونده که مقدار زیادی بیت کوین در کیف پول دیجیتالی خود داشتند در برابر سؤالات مأموران به ضدونقیض گویی افتاده و سرانجام راز مجرمانه خود را فاش کردند.

آغاز دوستی 3ساله از دیوار

هادی و متین که دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشتند در برگه اظهارات خود نوشتند که عمر دوستی شان سه ساله شده و از طریق سایت دیوار با همدیگر آشنا شده اند. آن ها با راه اندازی 2کانال تلگرامی تحت عنوان شرکت «آذران اکسچنج» و «اکو سرمایه» مردم را ترغیب به سرمایه گذاری در حوزه رمزارزهای دیجیتالی کرده و مبالغ هنگفتی را از آن ها گرفته اند. متهمان با این حربه که در مقابل سرمایه گذاری 4 درصد سود ثابت و به صورت تصاعدی به متقاضیان خواهند داد مرتکب کلاهبرداری چند میلیارد تومانی شده بودند.

اگرچه ابتدا 20 نفر شاکی به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه و علیه 2متهم دستگیر شده شکایت کرده بودند اما این رقم روز گذشته به 30 نفر رسید. 30 زن و مردی که از 20 تا 400 میلیون تومان خود را به متهمان داده بودند تا در زمینه رمزارزهای دیجتالی برای آینده خود سرمایه گذاری کرده باشند.

سفر های لاکچری به دور ایران

دوستی سه ساله متهمان این پرونده که هر2 از تحصیلات عالیه برخوردار هستند موجب می شود تا نقشه کلاهبرداری از طریق خرید رمزارزهای دیجیتالی ابتدا بر روی کاغذ بیاید و بعد هم به فضای حقیقی راه پیدا کند. پول های مردم اگرچه به ظاهر در حوزه خرید ارز های دیجیتالی سرمایه می شد اما در باطن خرجی سفرهای لاکچری متهمان این پرونده بودند. سفرهایی که توأم بود با اقامت 2جوان 22 و 24 ساله مشهدی و تبریزی در هتل های مجلل جزیره کیش و مشهد.

متهمان تا به این لحظه به کلاهبرداری یک ونیم میلیارد تومانی اعتراف کرده اند اما از آنجا که هر روز به تعداد شکات پرونده افزوده می شود احتمال افزایش مبالغ کلاهبرداری شده در این پرونده متصور است. موضوعی که روز گذشته بازپرس شعبه 216 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد آن را مطرح کرد و خواست تا نام 2کلاهبردار سریالی این پرونده درج شود تا شکات در سراسر کشور آن ها را شناسایی و شکایت خود را علیه این افراد به پلیس فتای خراسان رضوی و دادسرای مرکز این استان ارسال کنند.

فریب مردم با سودهای کلان

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی هم که این پرونده را یکی از موضوعات مهم اخیر این پلیس تخصصی دانست، روز گذشته در تشریح دیگر جزئیات آن گفت: متهمان با ایجاد سایت و کانال تلگرامی و همچنین تبلیغات در سایت دیوار و با نفوذ به کانال های پر مخاطب در شبکه های اجتماعی با پیشنهاد دریافت سود ثابت 4 درصد و تضمین تصاعدی به صورت شناور به ازای سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها مردم را فریب داده و پس از دریافت پول و پرداخت یک تا دو ماه سود به مردم اصل سرمایه را به بهانه های مختلف کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته و اعترافات خود متهمان این 2جوان 22 و 24 ساله مشهدی و تبریزی تاکنون در اردبیل، تهران، مشهد و شهرهای شمالی کشور اقدام به کلاهبرداری کرده اند که تحقیقات ما برای شناسایی دیگر شکات این پرونده ادامه دارد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: از مال باختگان در سراسر کشور که از سوی 2متهم دستگیر شده هدف کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می شود ضمن شناسایی تصاویر آن ها به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی و دادسرای مرکز استان مراجعه و علیه این افراد شکایت کنند./رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها