جانشین فرمانده ناجا خبر داد

مرگ بیش از ۱۰۰ خوزستانی در درگیری‌ها و تیراندازی‌های ۶ ماهه امسال

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به پیامدهای وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم، گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ نفر در استان خوزستان به دلایل مختلف چون درگیری و نزاع، سهل‌انگاری و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و... فوت شده‌اند.

مرگ بیش از ۱۰۰ خوزستانی در درگیری‌ها و تیراندازی‌های ۶ ماهه امسال

سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین، اظهار کرد: خداوند متعال را سپاس می‌گویم که به ما این توفیق را داد که در این ایام اربعین حسینی به استانی سفر کنیم که تمامی خاک آن بوی شهدا را می‌دهد.

وی با اشاره به مطالب مطرح‌شده در شورای امنیت کشور گفت: یکی از بحث‌های مهم آن جلسه، استان خوزستان و دغدغه‌های مردم این منطقه از جمله بحث سرقت و منشأ پیدایش این سرقت‌ها در استان بوده است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: موضوع دوم مطرح‌شده مساله سلاح‌های غیرمجاز در استان خوزستان است که متاسفانه در دست برخی از مردم وجود دارد و همین موضوع، زمینه‌ساز بسیاری از دیگر جرایم از جمله قتل شده است به طوری که در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ نفر در استان خوزستان به دلایل مختلف چون درگیری و نزاع، سهل‌انگاری و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و... فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهرهای مختلف داشتیم اکثر آن‌ها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیت‌های خود داشتند به گونه‌ای که برخی از مجرمان حتی به ۱۲ بار زندان رفتن هم اعتراف کردند.

سردار رضایی گفت: تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می‌شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

وی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد معتادان متجاهر هستند، افزود: ما آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داریم اما سازمان‌ها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آن‌ها را از ما تحویل بگیرند.

جانشین فرمانده ناجا ضمن اشاره به بازدید خود از دستاوردهای عملیاتی چهار شهرستان دزفول، اندیمشک، شوش و شوشتر، خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: انتظاری که از حضرتعالی داریم بسیج کردن همه دستگاه‌ها برای رفع جرایم خصوصاً جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز است.

وی افزود: تمامی مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار، فرمانداران، شوراهای شهر، شهرداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات و... همه باید دست به دست هم بدهند تا دارندگان سلاح‌های غیر مجاز، سلاح خود را تحویل دهند و خاطیان به شدت احساس ناامنی کنند.

سردار رضایی در پایان با اشاره به بازدید خود از مرز چذابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشت، بیان کرد: مسئولان استانی باید همگی حرف‌های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آن‌ها را تا جایی که امکان دارد پیگیری کنند. آن‌ها باید روی علت‌ها تمرکز کنند؛ اگر علت‌ها را پیدا کنند هزاران معلول از آن حل می‌شود./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها