معرفی چند کتاب کمک درسی مهم

از درس های مهم و تخصصی در کنکور سراسری درس شیمی است که داوطلبان رشته ی تجربی و ریاضی برای کسب درصد بالا در این درس باید آن را به دقت مطالعه کنند.

معرفی چند کتاب کمک درسی مهم

از درس های مهم و تخصصی در کنکور سراسری درس شیمی است که داوطلبان رشته ی تجربی و ریاضی برای کسب درصد بالا در این درس باید آن را به دقت مطالعه کنند. علاوه بر کتاب درسی که منبع اصلی برای کنکور می باشد باید از کتاب کمک درسی نیز استفاده کنند. در ادامه چند کتاب کمک درسی را به شما معرفی می کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

کتاب شیمی دهم مبتکران :

این کتاب ۲ جلدی است که جلد اول شامل فصل اول کتاب درسی پایه دهم که ۳۲۴ صفحه و ۶۲۷تست دارد و جلد دوم شامل فصل دوم و سوم کتاب درسی پایه ی دهم است که ۶۹۲ صفحه و ۶۴۵ تست دارد.   نوشته ی آقای بهمن بازرگان است .

هم چنین این کتاب مطابق با کتاب درسی است و همه ی مطالب درسی، تمرین های کتاب درسی را پوشش داده است. درسنامه ی کتاب برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی که باشند مناسب است. لحن درسنامه  ساده و قابل فهم برای همه ی داوطلبان می باشد. در بخش درسنامه، نکات مهمی همچون ایستگاه های درس و نکته قرار دارد که دانش آموزان با مطالعه ی این بخش می توانند تست ها را به راحتی پاسخ دهند.

همچنین در پاسخنامه ی کتاب در بخش هایی یک مناظره ی علمی بین سه دانش آموز و یک معلم برقرار است که دانش آموز سوالات خود را از معلم می پرسد و معلم پاسخ داده و اشکالات آن ها را رفع می نماید‌.

در بخش هایی از درسنامه نیز مطالب و مباحث کلیدی به زبان کارتونی بیان شده و از کاریکاتورهایی استفاده شده که موجب یادگیری بهتر دانش آموزان می شود.

تست های کتاب میکرو طبقه بندی شده اند و تعداد تست ها برای هر درسی مناسب است.

تست ها به سه بخش تست های بسیار مهم، تست های دسا و تست های بدون علامت تقسیم بندی شده اند.

نوع تست های کتاب با یک دیگر تفاوت دارد و در برخی موارد سطح تست ها بالاتر از کنکور سراسری است.

هم چنین علاوه بر پاسخنامه ی کلیدی دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که علاوه بر گزینه ی صحیح، سایر گزینه ها هم مورد بررسی قرار گرفته و کل تست را تجزیه و تحلیل کرده اند.

 

هه7

کتاب شیمی یازدهم مبتکران :

این کتاب نیز توسط آقای بهمن بازرگانی در ۷۳۵ صفحه تهیه شده است.

درسنامه ی کتاب به لحن صمیمی و ساده بیان شده تا قابل فهم برای دانش آموزان باشد.

همه ی مطالب کتاب درسی و نکات کنکوری در این کتاب بیان شده و برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی مناسب است.

در بین پاسخنامه ی تشریحی این کتاب نیز مانند دیگر کتاب های مبتکران ایستگاه های درس و نکته وجود دارد که داوطلبان با مطالعه ی این بخش به مطالب درسی مسلط می شوند.

هم چنین در این کتاب نیز مناظره ی علمی بین یک معلم و سه دانش آموز با سطح قوی، ضعیف و متوسط برگزار می شود که دانش آموز سوالات خود را از معلم می پرسد و او پاسخ می دهد که دانش آموزان با مطالعه ی این بخش گویی در کلاس درس حضور دارند و ابهامات و اشکالات آن ها برطرف می شود.

دانش آموز ضعیف : این دانش آموز سطح بسیار ضعیف دارد و سوالات او مبتدی و خیلی ساده است.

دانش آموز متوسط : سطح این دانش آموز در حد متوسط و معمولی است و سوالات او همان سوال هایی است که اکثرا در کلاس درس پرسیده می شود.

دانش آموز قوی : اگر داوطلبان در هنگام مطالعه ی شیمی سوالاتی به ذهنشان برسد که در این بخش نیز  وجود داشته باشد داوطلب وضعیت بسیار خوبی در شیمی دارد.

تست های کتاب هم از سطح ساده به سخت طبقه بندی شده است. این مسئله موجب می شود تا دانش آموزان با هر سطحی که هستند بتوانند از این تست ها استفاده کنند.

تست ها به سه بخش تست های ساده، متوسط ، سخت و خیلی سخت طبقه بندی می شوند. 

هدف مولف از نوشتن این کتاب این بوده که دانش آموزان را از کلاس درس بی نیاز کند و دانش آموز در هنگام مطالعه ی این کتاب تصور کند که در کلاس درس نشسته است و معلم برای او درس را توضیح می دهد.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات مبتکران است.

سری کتاب های کمک درسی شیمی انتشارات مبتکران دارای درسنامه های جامع و کامل هستند و همه ی دانش آموزان با هر سطحی که باشند می توانند از آن ها استفاده کنند. حتی دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی می توانند این کتاب را تهیه کرده و همراه با تدریس معلم آن را پیش ببرند.

داوطلبان کنکوری پس از ‌مطالعه ی این کتاب می توانند کتاب فیل شیمی را تهیه کنند و بخوانند که برای جمع بندی مناسب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها