خواص حیرت انگیز آب قلم برای سلامت استخوان ها

​شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: از دیرباز آب قلم به عنوان یک مایع حیاتی و معجزه آسا برای بسیاری از بیماری ها مطرح بود

خواص حیرت انگیز آب قلم برای سلامت استخوان ها

​شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: از دیرباز آب قلم به عنوان یک مایع حیاتی و معجزه آسا برای بسیاری از بیماری ها مطرح بود و برای افرادی که دچار سرماخوردگی یا شکستگی استخوان می شدند، آب قلم بسیار توصیه می شد اما سوال بسیاری از افراد است که آیا در طب روز، آب قلم برای سلامتی مفید است یا خیر؟

او افزود: طی زمان جوشیده شدن قلم مواد بسیار مفیدی در آب آزاد می شود. کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین ها از جمله مواد بسیار مفید در آب قلم محسوب می شوند. بنابراین می توانیم مطمئن باشیم محتوای بسیار مفیدی در آب قلم وجود دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: بسیاری از آمینواسیدها که در آب قلم یافت می شوند برای تقویت سیستم ایمنی کمک دهنده هستند همچنین محتوای این آمینو اسیدها برای کاهش التهاب های بدن حائز اهمیت است.

اولیایی گفت: همانطور که اشاره کردیم به دلیل وجود کلسیم در آب قلم، برای تحکیم استخوان ها نقش مهمی دارد. آب قلم به دلیل دارا بودن قسمتی از الکترولیت ها می تواند یک جایگزین خوب برای الکترولیت های از دست رفته بدن باشد. همچنین به دلیل مایع بودن این ماده غذایی برای تامین آب بدن هم می تواند موثر واقع شود.

او افزود: امروزه به شکل صنعتی، عصاره و آب قلم وجود دارد اما آب قلمی که خود شما آن را تهیه کنید به دلیل تازگی عناصر و مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. چرا که بسیاری از ویتامین ها طی زمان طولانی اثربخشی خود را از دست خواهند داد.

اولیایی تصریح کرد: عصاره استخوان ها و آب قلم برای بدن مفید است اما نباید توقع معجزه از آن داشته باشیم و می توانیم مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها