زلزله یاسوج و سی سخت را لرزاند + اولین تصاویر از خسارات زلزله

ساعاتی پیش زلزله نسبتا شدید شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

زلزله یاسوج و سی سخت را لرزاند + اولین تصاویر از خسارات زلزله

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدید شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را  ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر ثبت کرده است .  زمان وقوع این زمین‌لرزه‌ ساعت ۲۲و ۵ دقیقه و۳۴ ثانیه چهارشنبه، ۲۹ بهمن ماه اعلام شده است . 

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی جانی و مالی این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، گزارش نشده است . این زلزله شدید در شهر دهدشت نیز احساس شد.

گفتنی است که این زمین لرزه که در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند. در پی این زمین لرزه که زیاد به طول انجامید مردم به خیابان‌ها ریختند.

 

4

 

برق دنا وصل شد

فرماندار شهرستان دنا گفت: منازل مسکونی زیادی در شهرستان دنا در پی زلزله ۵.۶ ریشتری ترک خورده اند.

عبدالحمید پناهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: برق شهرستان دنا قطع شد که با تلاش نیروهای اداره برق هم اکنون برق وصل شد.

وی افزود: تاکنون گزارشی از تلفات انسانی ناشی از این زمین لرزه به ما داده نشده است.

پناهی بیان کرد: در خصوص ریزش تونل در مسیر یاسوج - اصفهان هنوز گزارش دقیقی به دست ما نرسیده است و در حال بررسی است.

 

4546086

 

اعزام آمبولانس به سی سخت

رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از نیروهای اورژانس به شهر سی سخت اعزام شده است.

جهانبخش وحدت نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود : ارزیابی های اولیه در حال انجام است.

وی در خصوص آمار مصدومان و تلفات انسانی ناشی از زلزله ۵.۶ دهم ریشتری در سی سخت اظهار کرد: تاکنون گزارشی از تعداد مصدومان به دست ما نرسیده است.

 

4546088

 

گزارش ترک خوردگی منازل رسیده، منتظر اعلام تلفات انسانی هستیم

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: گزارشی از تلفات انسانی و مصدومین ناشی از زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز به دست ما نرسیده است.

شاهرخ کناری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: گزارشات زیادی از ترک خوردگی منازل مسکونی در شهرستان بویراحمد به دست ما رسیده اما تاکنون از مصدومین و تلفات انسانی گزارشی نرسیده است.

وی اظهار کرد : ستاد بحران شهرستان بویراحمد در حال تشکیل جلسه است، تا آخرین وضعیت زمین لرزه ۵.۶ ریشتری سی سخت و یاسوج را بررسی کنیم.

 

محورهای یاسوج - سی سخت ریزش کرده است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ساعتی پس از وقوع زلزله گفت: تعداد مصدومان در ساعت اولیه بعد از وقوع زلزله امشب ۱۶ نفر اعلام شد. 

محمدی به ایسنا گفت: تعدادی از منازل مسکونی شهر سی سخت تخریب و تعدادی نیز دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: تا الان این زلزله تلفات جانی نداشته و تعدادی از مصدومان نیز مداوا شدند و تعدادی نیز تحت درمان هستند.

در پی این زمین‌لرزه آب برق و گاز شهرستان دنا قطع شد که با تلاش نیروهای دستگاه های خدمات رسان وصل شدند.

محور سی سخت_ یاسوج و راههای روستای در شهرستان دنا ریزش‌های داشته اند.

این زمین‌لرزه در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد که به منازل مسکونی در روستاها خسارت وارد کرده است.

وی در خصوص ریزش دو تونل محور یاسوج_ اصفهان بیان کرد: که این تونل ریزش هایی داشتند که با تلاش نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون خسارت جانی از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت گزارش نشده است.

سید امان‌الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص زلزله ۵.۶ ریشتری افزود: آب و برق منطقه قطع شده است و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حرکت به سمت سی‌سخت هستیم، گفت: استاندار دستورات لازم را داده ما هم به استان اعلام آماده باش دادیم.

وی با اشاره به هماهنگی با استان‌های چهارمحال و بختیاری،اصفهان و فارس گفت: این زمین لرزه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

وی بیان کرد: ۷ تیم ارزیابی به منطقه حادثه دیده از زلزله در شهرستان دنا و بویراحمد اعزام شده است.

 دستور مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در پی وقوع زلزله شهرستان دنا؛

تمام تاسیسات گردشگری سی سخت در اختیار مردم قرار گرفت

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد درپی وقوع زلزله در شهرستان دنا گفت: تمام تاسیسات گردشگری در اختیار مردم قرار می گیرد.

مجید صفایی افزود: تاسیسات گردشگری امکانات رفاهی جهت اسکان مردم را دارد.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این تاسیسات سکو نشینمن،آلاچیق، سرویس بهداشتی،ابخوری و دیگر امکانات وجود دارد.

 مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله۵.۶ ریشتری سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۳ مصدوم داشته است که اکثر مصدومان مداوا شدند و برخی بصورت سرپایی و برخی نیز بستری شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها