این افراد باید پلاسمای خون خود را اهدا کنند + جزئیات

بشیر حاجی بیگی با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در کشور، گفت: میزان مراجعه برای اهدای پلاسمای بهبود یافتگان از بیماری کووید- ۱۹ از ابتدای اردیبهشت ماه تا امروز در کل کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که از این میزان مراجعه تاکنون ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع‌آوری شده است.

این افراد باید پلاسمای خون خود را اهدا کنند + جزئیات

بشیر حاجی بیگی با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در کشور، گفت: میزان مراجعه برای اهدای پلاسمای بهبود یافتگان از بیماری کووید- ۱۹ از ابتدای اردیبهشت ماه تا امروز در کل کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که از این میزان مراجعه تاکنون ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع‌آوری شده است.

وی افزود: بیشترین مراجعه جهت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید -۱۹ در استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان‌غربی، خوزستان، یزد و خراسان رضوی بوده است و درحال‌حاضر در ۲۵ استان کشور پلاسمای بهبود یافتگان از کووید- ۱۹ جمع‌آوری می‌شود.

حاجی بیگی با بیان اینکه تاکنون تنها دو درصد از بهبود یافتگان از بیماری کرونا جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که آمار بسیار پایینی است، گفت: با توجه به درخواست بالای بیمارستان‌ها به خصوص در کلانشهرها جهت دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کووید-۱۹، از این افراد درخواست می‌کنیم که جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون سراسر کشور رعایت می‌شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در فرآیند اهدای خون و پلاسما استریل و یکبار مصرف هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون در ادامه با بیان اینکه ذخایر خون کشور در رگ‌های مردم است نه در سازمان انتقال خون، گفت: هر زمان نیاز فوری و اورژانسی به اهدای خون داشتیم شاهد حضور اهدا‌کنندگان خون در انتقال خون بوده‌ایم.

 
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها