محمد جواد حق شناس (عضو شورای شهر تهران):

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در تهران شفاف نیست

به نظر می‌ رسد اکنون میزان مبتلایان و مرگ و میری که در شهر تهران وجود دارد و آماری که ارائه می گردد شفاف نیست و با عددهای سطح کلان همخوانی ندارد. بهتر است ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در تهران گزارشی جداگانه ارائه کند که حداقل مردم خودشان تکلیف خود را بدانند.

حجم ویدیو: 1.41M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

مقام استرالیایی: تعداد واقعی مبتلایان جهانی کرونا، احتمالا ۵ یا ۱۰ برابر بیش از رقم اعلام شده است

آمار رسمی خبرگزاری رویترز از ابتلای بیش از 9 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا یا کووید – ۱۹ حکایت دارد، اما مقام مزبور تاکید کرد که رقم واقعی مبتلایان جهانی احتمالا ۱۰ برابر بیش از رقم اعلام شده است.

«برندن مورفی» مقام استرالیایی به خبرنگاران گفت: در سراسر جهان، رقم مبتلایان از نه میلیون نفر فراتر رفته، اما معتقدیم که رقم حقیقی، ۵ یا ۱۰ برابر این تعداد است.

وی یادآور شد که نرخ مرگ و میر در سراسر جهان بسیار متفاوت است، از اینرو باور داریم که بسیاری از مبتلایان شناسایی نشده اند.

سازمان جهانی بهداشت از کشورهای سراسر جهان خواسته است آزمایش کرونا روی شهروندانشان را جدی تر بگیرند. همچنین برخی منتقدان، تفاوت ها در نحوه شمارش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها را مورد انتقاد قرار داده اند.

چین که کرونا اواخر سال گذشته میلادی از آنجا شایع شد، به تازگی شمارش موارد بی نشانه ویروس کرونا را آغاز کرده، امری که انتقاد برخی کارشناسان بین المللی را برانگیخته است.

مورفی گفت که بدون انتقاد از چین یا هر کشور دیگری نمی توان به آمار مبتلایان فراتر از آمار ارائه شده در استرالیا اعتماد کرد.

وی افزود: تنها آماری که واقعا به درستی آن ایمان دارم، آمار ارائه شده در استرالیا است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها