به مناسبت هفته دفاع مقدس

نصب تابلوی “مردان جهان آرا” در میدان هفت تیر

به مناسبت هفته دفاع مقدس تابلوی “مردان جهان آرا” در میدان هفت تیر نصب شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری با اعلام این خبر، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس تابلوی “مردان جهان آرا” نصب شده است.

نصب تابلوی “مردان جهان آرا” در میدان هفت تیر

در واقع این کار رونمایی از یک اثر گرافیکی است که با عکس‌های موجود از رزمندگان فتح خرمشهر به عنوان یک اثر هنری در میدان هفت تیر توسط سازمان زیبا سازی نصب شده است. 

موسوی در ادامه بیان کرد: عنوان “سه محمد” برای این عکس انتخاب شده است که بزرگ‌ترین عکس یادگاری دفاع مقدس است زیرا ۸۰۰ نفر از رزمندگان مقاومت خرمشهر در جنگ تحمیلی در این عکس هستند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: این کار به صورت عکس به نمایش گذاشته شده است. این اثر هنری توسط جاسم غضبان پور انجام شده است. این هنرمند چندین سال برای این کار زمان گذاشته است و از مناطق مختلف عکس های مقاومت خرمشهر را پیدا و در قالب یک کار گرافیکی و به صورت عکس گنجانده است. 

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: این کار یک عکس یادگاری از رزمندگان مرد است و به زودی مانند این عکس درباره زنان مقاومت جنگ تحمیلی با مشارکت سازمان زیباسازی آماده می‌شود. 

سید مجتبی موسوی عنوان کرد: این کار در ابعاد ۳ متر ارتفاع و طول ۳۸ متر چاپ شده است و همچنین قرار است مراسمی نیز با حضور مدیران شهری و جمعی از رزمندگان و فرماندهان نظامی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها