سیستان و بلوچستان پس از سیل: جاده‌ها کاملاً تخریب شده‌اند و برق ندارند

بعد از گذشت چند روز از سیل بلوچستان چند جاده مسدود است و برخی از روستا‌ها هیچ ارتباطی ندارند.

سیستان و بلوچستان پس از سیل: جاده‌ها کاملاً تخریب شده‌اند و برق ندارند

 معین الدین سعیدی، نماینده چابهار و کنارک در مجلس، درباره وضعیت سیل در جنوب بلوچستان گفت: متأسفانه بعد از گذشت چند روز از سیل، کماکان چندین جاده مسدود است و برخی از روستا‌ها هیچ ارتباطی ندارند. از امروز دو بالگرد هلال احمر و یک بالگرد دانشگاه علوم پزشکی فعال شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی‌اند. تعدادی از روستا‌ها چند روزیست برق ندارد؛ اگرچه اداره برق خیلی تلاش کرد. عمده مشکل مردم بحث جاده‌هاست که کاملاً تخریب شده‌اند و انتظار داریم که راهداری کل کشور و ستاد بحران ورود جدی داشته باشد.

او درباره نیاز‌های مناطق سیل‌زده افزود: بخشی از خانه‌های مردم تخریب شده‌اند و نیازمند کمک خیرین هستیم. البته خیرین ورود خوبی در حوزه توزیع غذا داشته‌اند. الان موکب و چادر و پتو و تانکر‌های آب نیاز جدیست و اگر بتوانیم برای مردم تهیه کنیم کارساز است. مهم‌ترین مسأله ما بحث راه‌هاست و زیرساخت‌های برق به شدت آسیب دیده و بیش از 100 مدرسه نیز تا حدی تخریب شده‌اند.

سعیدی درباره میزان تخریب گفت: بیشترین حجم خسارت‌ها را در بخش شهرستان قصرقند، پیرسهراب و بخش مرکزی چابهار و دشت یاری داریم که بیشترین درگیری را دارند. حدود 400 هزار نفر متأثر از شرایط سیل قرار گرفته‌اند و کسانیکه آسیب جدی دیده‌اند تعداد بسیار کمتری هستند که برآورد دقیقی از آن‌ها وجود ندارد./ انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها