پیشنهاد زیدآبادی؛

تشکیل هیئت ۷ نفره، تنها راه نجات ایران

شمار بسیاری از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و فعالان مدنی و فرهنگی و سیاسی، به خطرات بی‌سابقهٔ رویاروی کشور واقف شده‌اند و نیاز به کمک به فرایند تغییر و تحولی کارگشا برای نجات کشور را کاملاً احساس می‌کنند اما هر کدام منتظر برداشتن گامی از سوی رقیب خود هستند.

تشکیل هیئت ۷ نفره، تنها راه نجات ایران

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در رویهٔ جاری حکمرانی اصلاح و تغییری ملموس ضروری است، اما ظاهراً همهٔ چهره‌های اثرگذار سیاسی گویی فلج شده‌اند و جز ابراز نومیدی یا بیچارگی یا هشدار و اخطار، کاری عملی از خود ساخته نمی‌بینند!

زنجیرهای این بی‌عملی را باید از دست و پا گسست و شجاعانه پا به میدان گذاشت و از هیچ تهدید و ارعاب و سرزنش و ناسزایی هم نهراسید.

درک من این است که شمار بسیاری از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و فعالان مدنی و فرهنگی و سیاسی، به خطرات بی‌سابقهٔ رویاروی کشور واقف شده‌اند و نیاز به کمک به فرایند تغییر و تحولی کارگشا برای نجات کشور را کاملاً احساس می‌کنند اما هر کدام منتظر برداشتن گامی از سوی رقیب خود هستند.

پیشنهاد شکل‌گیری هیئتی هفت نفره متشکل از دو چهرهٔ معقول و معتدل از اصولگرایان، دو چهرهٔ موجه از اصلاح‌طلبان و سه چهره از نمایندگان متخصص و توانای جامعهٔ مدنی می‌دهم تا پس از رسیدن به راه‌حلی اجماعی بین خود، وارد مذاکره و گفتگوی متین و سدید با همهٔ طرف‌های سیاسی مؤثر در کشور شوند.

و با فرمولی‌متوازن، زخم‌هایی چون حصر، زندانیان سیاسی، اعتراض قانونی، آسیب‌دیدگان از وقایع و... را در گام نخست التیام بخشند و سپس برای رسیدن به وفاق در بارهٔ پدیده‌هایی مثل انتخابات و سیاست خارجی و حقوق اساسی مردم تلاش کنند.

نشستن و دست روی دست گذاشتن و مغلوب نیروهای افراطی در دو جبههٔ متخاصم شدن و در انتطار فاجعه به سر بردن، کمک به فاجعه است.

من از همهٔ نیروهای دلسوز ایران تقاضا می‌کنم که این پیشنهاد را جدی بگیرند و برای عملی شدن آن کمک کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها