خانواده مهسا امینی هم از اغتشاشات و تعرض به مردم راضی نیستند

وظیفه پلیس این است که با افرادی که به جان و مال و ناموس مردم و اموال دولتی تعرض می‌کنند برخورد کند. پلیس جلوی این افراد را می‌گیرد. حتما خود خانواده امینی نیز تعرض به مردم را نمی‌پذیرند.

خانواده مهسا امینی هم از اغتشاشات و تعرض به مردم راضی نیستند

سردار حسین اشتری چهارشنبه شب (۱۳ مهر) در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به هفته فراجا و روز نیروی انتظامی اظهار کرد: شعار امسال ما «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» است. امیدواریم بتوانیم این هدف را محقق کنیم و مردم از خدمتگزارانشان راضی باشند.

فرمانده انتظامی کشور در ادامه به اتفاقات روزهای اخیر اشاره کرد و درباره اقدامات فرماندهی انتظامی گفت: رسانه‌های بیگانه و دشمنان مردم دنبال این بودند که ناامنی را به کشور بیاورند و آرامش را از مردم بگیرند. قطعا آن‌ها از این اتفاق ناراحت نیستند. این رسانه‌ها شروع به فضاسازی کردند و یکسری هم هیجانی و احساساتی شدند. برخی نیز سازماندهی‌شده به این تجمعات آمدند. بخشی از مردم بطور عادی اعتراض خود را بیان می‌کنند، اما برخی اغتشاش می‌کنند. وظیفه پلیس این است که با افرادی که به جان و مال و ناموس مردم و اموال دولتی تعرض می‌کنند برخورد کند. پلیس جلوی این افراد را می‌گیرد. حتما خود خانواده امینی نیز تعرض به مردم را نمی‌پذیرند.

اشتری تصریح کرد: پلیس به‌موقع وارد این موضوع شد و همکاران ما نیز واقعا برای امنیت مردم محکم پای کار بودند. راهبرد دشمن، کشته‌سازی است. در این جمع‌ها افرادی با سنگ و چاقو یا سلاح‌هایی که در اختیار نیروهای ما نیست به قتل رسیده بودند. سلاح ما در میدان، ساچمه‌زن پلاستیکی است. نیروهای ما که با آشوب مبارزه می‌کنند اسلحۀ غیرکشنده دارند. این نشان می‌دهد که پروژه کشته‌سازی، اصلِ دشمن است و به دنبال تشدید دامنه آشوب هستند. در همین زمان ماموران ما در غرب کشور گروه‌هایی را دستگیر کردند که اسلحه را به تهران اصفهان و شهرهای دیگر منتقل می‌کردند. دستگاه‌های اطلاعاتی ما این افراد را شناسایی کردند و آن‌ها اعتراف کردند که این سلاح‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شده تا از آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: این افراد مستقیما از کشورهای بیگانه، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها که با مردم ما عناد دارند و آن‌ را معترف می‌شوند، حمایت می‌شدند. با بصیرت مردم و هوشیاری نیروهای مسلح، امنیت خوبی داریم و مردم نیز از پلیس و دستاوردهای انقلاب حمایت کردند و با رهبر انقلاب نیز تجدید بیعت کردند. مردم ما اعتراضاتی دارند اما پرچم خود را نمی‌سوزانند، به مقدسات توهین نمی‌کنند، به پلیس حمله نمی‌کنند و به بیمارستان و مقر انتظامی سنگ‌پرانی نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که این افراد، دلسوز مردم نیستند. اخیرا صحبتی از من منتشر شد که گفته بودم ما تا پای جان برای امنیت، ارزش‌های مردم و حقوق آن‌ها می‌جنگیم. من این حرف‌ها را دوباره می‌زنم و بر آن‌ها تاکید دارم.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: اخیرا فردی دستگیر شد و می‌گفت گوشی موبایل من در شلوغی‌ها سرقت شده است‌. این فرد پس از مدتی با تعهد آزاد شد و پلیس نیز گوشی را کشف کرد و به او برگرداند و او نیز پس از آزادی از پلیس تشکر کرد. ما سالانه ۱۰۰ میلیون خدمت انجام می‌دهیم و روزانه ۳۰ هزار ماموریت داریم. دفاع از این مردم، راهی نورانی است و ما خادم مردم هستیم. اخیرا نیز گزاش شده که در شلوغی‌ها به اموال فروشگاه‌ها دستبرد زده شده است‌. ما محکم پای کار هستیم و ما در هر ساعت شبانه‌روز آماده خدمت به مردم و دفاع از اموال آن‌ها هستیم. امنیت مردم خط قرمز ماست و ما نمی‌گذاریم به هیچ مرد و زنی در کشور تعرض شود.

اشتری در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: تعدادی از این افراد که باعث اغتشاش شدند، شناسایی و تعدادی نیز دستگیر شده‌اند. من از بسیج و اطلاعات، شورای عالی امنیت کشور، صداوسیما و ...‌ نیز تشکر می‌کنم که کمک کردند تا این ناآرامی‌ها گسترش پیدا نکند. هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران من در این حوادث مجروح شدند و ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر نیز به بیمارستان رفتند. این افراد، مدافعان مردمند. این حمایت جانانه و مقتدرانۀ همکاران من از مردم، قابل تحسین است.

اشتری درباره نقش پلیس در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ما در دانشگاه‌ها مسئولیتی نداریم و به آن ورود نمی‌کنیم. ما باید تمام سعی و تلاش خود را بکنیم تا نشاط و علم‌آموزی و پژوهش و آرامش را در دانشگاه‌ها داشته باشیم و اگر آن‌ها را نداشته باشیم، ضرر می‌کنیم. ما جوانان نخبه و خوبی داریم که باید بدانند یک ساعت تعطیلی کلاس‌ها به ضرر آن‌هاست‌. خانواده‌ها نیز باید توصیه کنند که بچه‌ها سر کلاس حضور پیدا کنند و به تجمعات نروند. توصیه ما این است که کلاس‌ها تعطیل نشوند./انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها