مرزها برای زائران اربعین چه زمانی باز می‌شود؟

جابجایی زائران راهپیمایی اربعین مشروط به اعلامِ لغو توقف حرکت از سوی ستاد اربعین است.

مرزها برای زائران اربعین چه زمانی باز می‌شود؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: برای زائرینی که در پایانه های مرزی حضور دارند تمهیداتی پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مهم این است که زائر جدیدی به پایانه های مرزی اضافه نشود و به هیچ عنوان هیچ زائری به سمت مرز حرکت نکند.

میراحمدی گفت: به اتوبوس‌ها ابلاغ کردیم از حرکت خودشان از مبدا شهرها به سمت مرز خودداری کنند.

رییس ستاد اربعین گفت: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و مبلغ بیمه را پرداخت کردند در موردشان تصمیم گیری خواهیم کرد تا ضرر مالی به زائران وارد نشود.

میراحمدی گفت: تمامی پارکینگ های پایانه‌های مرزی پر شده است و جا برای پارک وسیله نقلیه شخصی ندارد.

 

تردد به سمت مرز ممنوع شد

رییس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ترافیک ۱۵ کیلومتری در مرز خسروی ایجاد شده و منتظریم تا مسئولین در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

مسیر سرپل ذهاب و قصرشیرین به سمت مرز خسروی فعلا مسدود شده و تردد در آن ممنوع است تا جمعیت پشت مرز تخلیه شود.

 

عبور زائران از مرز متوقف شده است

استاندار خوزستان: در خاک عراق امکاناتی وجود ندارد؛ حتی کسی نیست که آب دست زائران بدهد

وزیر کشور در مرز مهران گفت: عراق این ظرفیت را ندارد با سرعتی که ما مسافرین را در مرز تخلیه می‌کنیم آن‌ها را به داخل کشورش منتقل کند به‌علت نگرانی حفظ سلامت مردم عبور از مرز متوقف شده. زمانی که عبور و مرور در عراق به درستی انجام شود، بازگشایی مرزها اعلام خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در مرز تمرچین عبور و مرور بدون مشکل در حال انجام بود اما با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین بعلت عدم امکانات در کشور عراق تا اطلاع ثانوی در مرز تمرچین عبور و مرور متوقف است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دیروز حدود ۱۴۰ هزار نفر از دو مرز چذابه و شلمچه وارد عراق شدند. برای افراد حاضر در پشت مرز اتوبوس عازم شد تا به سمت العماره اعزام شوند. هم اکنون خروجی شهرها به سمت مرز چزابه و شلمچه بسته است. به هیچ‌وجه سمت این دو مرز حرکت نکنید. در خاک عراق امکاناتی وجود ندارد. حتی آنجا کسی نیست که آب دست زائران بدهد.

 

جابجایی زائران مشروط به اعلامِ لغو توقف حرکت از سوی ستاد اربعین است

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای گفت: در صورت لغو اعزام ناوگان جاده‌ای به سمت مرزها، مطابق تصمیم ستاد اربعین در خصوص استرداد هزینه بلیت عمل خواهد شد. هنوز به صورت مکتوب دستوری به دست ما نرسیده است.

این مقام مسئول گفت: حرکت آخرین اتوبوس‌ها در ساعت ۶  صبح امروز به سمت مرزهای عراق انجام گرفته است و نیمی از ناوگان نیز در مسیر بازگشت هستند.ادامه روند جابجایی زائران مشروط به اعلامِ لغو توقف حرکت به سمت مرزها، از سوی ستاد اربعین است.

 

منبع: جماران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها