جریمه بدحجابان؟/جریمه هر سانتی متر موی زنان چقدر است؟

چندی پیش دبیر ستاد امر به معروف گفته بود بیشتر از نصف مردم کشور بدحجاب هستند و باید جریمه شوند. حالا سوال پیش می‌آید که جریمه هر سانتی متر موی زنان چقدر است؟

جریمه بدحجابان؟/جریمه هر سانتی متر موی زنان چقدر است؟

به گزارش مستقل آنلاین محمدهادی جعفرپور، وکیل دادگستری، در مورد اینکه جریمه هر سانتی متر موی زنان چقدر است؟، می‌نویسد:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفتگویی گفت: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده، تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

 این مرکز طبق قانون، تعریف فرد باحجاب و بی حجاب را بر اساس ملاک شرعی قرار داده یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود.

چالش اساسی در فقره حجاب تفسیر و تعریف عباراتی مانند بدحجاب/بی حجاب/حجاب شرعی و.. است که در انشاء هر تفسیر و تعریفی راجع به این عبارات لازم است کلیه اصول حاکم بر حقوق شهروندی و اصول قانون اساسی و منابع شرعی لحاظ شود.

نکته قابل تامل در طرح و ایده ایشان، ایراد و نقد به روند دادرسی و تشریفات صدور حکم برای مرتکب فعل حرام است که چون این تشریفات دست و پاگیر تلقی می شود پس بهتر است جرم را به تخلف تعبیر و افراد را جریمه کنیم غافل از اینکه عمده دلیل وجودی تشریفات دادرسی حقوق دفاعی متهم است که از منظر ایشان نیازی به این تشریفات نبوده.

فرض بر این است که هرکس به اتهام بی حجابی وارد محکمه می شود حتما محکوم خواهد شد! که در چنین فرضی مشخص نیست جایگاه قاضی، دادستان، وکیل مدافع، قوانین شکلی و ماهیتی کجاست؟

چنانچه هدف صرفا تنبیه و مجازات متهم به بی حجابی بدون شنیدن دفاعیات وی است، می توان پیشنهادات بهتری ارائه داد مانند تعبیه‌ی دستگاه های کارت خوان با فایل بندی مشخص مثلا برای بیرون بودن فلان سانتی متر مو x تومان جریمه و یا...

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها