علت خشک شدن درختان ولیعصر ریختن سم، نفت و موادی نظیر این‌هاست

طی روزهای قبل بازدید کوتاهی از درختان خشک شده خیابان ولیعصر انجام دادم؛ به نظر من علت خشک شدن می‌تواند ریختن سم و نفت و موادی نظیر این‌ها باشد؛ استفاده از همه این مواد محتمل است و مالک ملک مقابل این درختان باید حتماً پاسخگو باشد. طی روزهای آتی نیز مجدداً بازدید از این درختان انجام خواهم داد.

علت خشک شدن درختان ولیعصر ریختن سم، نفت و موادی نظیر این‌هاست

ذبیح الله اعظمی با اشاره به خشک شدن همزمان تعدادی از درختان چنار خیابان ولیعصر تهران با تاکید بر اینکه این اتفاق یک فاجعه است، اظهار کرد: برخی افراد جامعه نه تنها به محیط زیست و محیط شهری خود احترام نمی‌گذارند، بلکه نسبت به تخریب آن اقدام می‌کنند.

وی گفت: خشک‌شدن یک درخت دلایل مختلفی دارد؛ در صورتی که خود درخت دارای مشکلاتی نظیر آفت باشد، روی تنه یا روی برگ‌های آن علائم قابل مشاهده هستند؛ حتی در این صورت خشک شدن درخت به سرعت رخ نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع خشک‌شدن درختان چنار خیابان ولیعصر تهران، خاطرنشان کرد: طی روزهای قبل بازدید کوتاهی از درختان خشک شده خیابان ولیعصر انجام دادم؛ به نظر من علت خشک شدن می‌تواند ریختن سم و نفت و موادی نظیر این‌ها باشد؛ استفاده از همه این مواد محتمل است و مالک ملک مقابل این درختان باید حتماً پاسخگو باشد. طی روزهای آتی نیز مجدداً بازدید از این درختان انجام خواهم داد.

اعظمی با تاکید بر اینکه خشک شدن درختان چنار خیابان ولیعصر تهران قطعاً عامل انسانی دارد، گفت: من به عنوان یک گیاه پزشک می‌گویم که شک نداریم خشک شدن همزمان ۱۰ درخت در یک محل دارای عاملی انسانی و اقدامی مخرب محیط زیست است.

گفتنیست، طی روزهای گذشته انتشار تصاویری از خشک‌شدن چندین اصله از درختان چنار خیابان ولیعصر تهران در مقابل یک ملک نوساز در در فضای مجازی با واکنش‌هایی از سوی دادگستری و دادستانی تهران و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر مواجه شد. بر این اساس رئیس دادگستری تهران به دادستان تهران مأموریت داد تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی علل وقوع این حادثه را احصا و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات را انجام دهد.

همچنین دادستان تهران با اعلام تشکیل پرونده قضایی برای بررسی خشک شدن درختان خیابان ولیعصر گفت که با عوامل و مرتکبان این موضوع برخورد قانونی و قاطع خواهد شد./ ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها