آیا کیست در کبد خطرناک است؟

کیست های کبدی کیسه های پر از مایعی هستند که روی کبد شما ظاهر می شوند. تقریباً همه کیست های کبدی خوش خیم و غیر سرطانی هستند و به اندازه ای بزرگ نمی شوند که علائم ایجاد کنند. پزشکان می توانند کیست ها را با جراحی یا دارو درمان کنند. برخی از کیست های کبدی ناشی از یک اختلال ارثی است که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد.

آیا کیست در کبد خطرناک است؟

کیست های خوش خیم کبد که گاهی اوقات کیست های ساده نامیده می شوند، شایع ترین شکل کیست کبدی هستند. محققان تخمین می زنند که ۵٪ تا ۱۰٪ از مردم در سراسر جهان کیست کبدی دارند.

چه کسانی مبتلا به کیست های کبدی می شوند؟

کیست کبد چیست و چه علائمی دارد؟به طور کلی، کیست های کبدی ممکن است افراد بین ۳۰ تا ۷۰ سال را تحت تاثیر قرار دهند، اما تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد علائم واضحی را تجربه می کنند. زنان بیشتر از مردان با کیست کبدی متولد می شوند و مردان بیشتر از زنان به کیست کبدی مبتلا می شوند.

آیا کیست های کبدی سرطانی هستند؟

کیست کبد چیست و چه علائمی دارد؟کیست های کبدی به ندرت مستعد سرطان هستند یا به کیست های سرطانی تبدیل می شوند. پزشکان از جراحی برای درمان کیست های کبدی که علائم ایجاد می کنند یا سرطانی هستند، استفاده می کنند. حدود ۱ تا ۵ درصد از همه کیست های کبدی پیش سرطانی هستند و حدود ۳۰ درصد از این کیست ها سرطانی می شوند.

در حالی که تقریباً همه کیست های کبدی خوش خیم و غیر سرطانی هستند و به اندازه کافی بزرگ نمی شوند که علائم ایجاد کنند، با این حال، دو نوع بیماری کبد کیستیک ممکن است به جراحی یا درمان دیگری نیاز داشته باشد:

کیست کبد چیست و چه علائمی دارد؟ کیست هیداتید : بیماری هیداتید توسط انگل هایی ایجاد می شود که معمولاً از طریق آب از سگ و گوسفند به انسان منتقل می شود. این انگل ها به کیست روی کبد و سایر نواحی بدن افراد تبدیل می شوند. در صورت عدم درمان، بیماری هیداتید می تواند باعث تب، یرقان یا ائوزینوفیلی یا تعداد غیرعادی بالای گلبول های سفید خون شود. پزشکان این کیست ها را با دارو، از جمله شیمی درمانی، برای از بین بردن انگل و جراحی برای برداشتن کیست ها درمان می کنند.کیست کبد چیست و چه علائمی دارد؟ بیماری کبد پلی کیستیک  (PLD): این اختلال ارثی نادر حدود ۱ تا ۱۰ نفر از هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به PLD خوشه هایی از کیست های خوش خیم یا ساده روی کبد خود ایجاد دارند. این کیست ها ممکن است شبیه خوشه های انگور بسیار بزرگ به نظر برسند. تنها حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به PLD علائم قابل توجهی نشان می دهند و بیشتر افراد تا زمانی که بالغ شوند علائمی ندارند. با گذشت زمان، کبد افراد بزرگتر می شود و باعث تورم یا متسع شدن شکم و ناراحتی می شود.

آیا کیست های کبدی خود به خود از بین می روند؟

کیست کبد چیست و چه علائمی دارد؟برخی از مطالعات پزشکی نشان می دهد که کیست های خوش خیم کبد بدون درمان از بین می روند. مهم است که به یاد داشته باشید که اکثر کیست های کبدی خوش خیم هستند و به اندازه کافی بزرگ نمی شوند که علائم ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها