فوری/ دانشگاه ها فردا ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ساعت ۱۴ فردا دوشنبه ۳۰ آبان ماه خبرداد.

فوری/ دانشگاه ها فردا ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند

دکتر قاسم عمو عابدینی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در آستانه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کلاس‌ها و بخش‌های اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فردا دوشنبه از ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند. تیم ملی فوتبال کشورمان فردا دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس می‌رود.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره مصوبات جلسه امروز شورای گسترش آموزش عالی گفت: در جلسه امروز، دو مبحث در باره اشتغال ارائه شد.موضوع نخست  در ارتباط با نظام جامع آموزش صنعت و جامعه بود که منظور، شناسایی نیاز صنعت  و جامعه است که بخشی از آن، مربوط به بخش خصوصی می‌شود و بخش دیگر به حوزه دولت و اینکه دستگاه اجرایی ما برای آموزش هدفمند چه برنامه ریزی ای انجام داده است.

وی افزود: در جلسه امروز، موضوع نظام جامع آموزش کشاورزی مطرح شد. آنچه مسلم است اینکه به طور قطع، دانش‌آموختگان رشته کشاورزی در حوزه کشاورزی نفوذ ندارند و حدود ۷ درصد فضای کاری شرکت های دانش بنیان مربوط به بخش کشاورزی است؛ در حالی  که این میزان باید خیلی بیشتر باشد. نیاز است که دستگاه آموزش عالی تغییراتی در این زمینه داشته باشد. برای همین تفاهم نامه‌ای بین وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد که براساس نظام اسناد بالادستی بود.

وی بااشاره به توجه به آموزش کشاورزی در دانشگاه‌ها گفت: هم اکنون بین ۱۵-۳۰ واحد درسی دانشجویان کشاورزی به کارورزی و کارآموزی اختصاص داده شد. این در حالی است که در گذشته ۳-۶ واحد به کارورزی اختصاص داده شده بود.

دکتر عموعابدنی درادامه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها، دانش آموزانی که وارد هنرستان و یا مجموعه های آموزشی کشاورزی در آموزش و پرورش می شوند، باید بتوانند مستقیم وارد دوره کاردانی حرفه ای و کارشناسی مهندسی حرفه ای شوند. برای این منظور، زمان کارشناسی برای دوره کشاورزی از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافت. به این صورت که این دانشجویان سه سال را در هنرستان کشاورزی گذرانده و سه سال را در دانشگاه طی می‌کنند تا مدرک کارشناسی مهندسی حرفه ای در کشاورزی دریافت کنند. این دوره منجر به ایجاد شغل می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه به سایر مصوبات شورای گسترش اشاره کرد و درباره کارشناس ارشد حرفه‌ای در رشته علوم قضایی (تربیت قاضی) گفت: در جلسه امروز مصوب شد که در رشته تربیت قاضی، دانشجو پذیرش شود تا پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجو به صورت مستقیم قاضی شود. دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تربیت قاضی ۳۲ واحد درسی می‌گذراند. در حالی که اکنون واحدهای مقطع کارشناسی ارشد حرفه ای تربیت قاضی ۶۱ واحد است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مصوبه دیگری که در این جلسه تصویب شد درباره جذب استعدادهای درخشان و نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی بود. پیش از این، فرآیند زیادی برای جذب این افراد وجود داشت اما براساس مصوبه امروز، جذب نخبگان و استعدادهای درخشان برای عضویت هیئت علمی به صورت برنامه محور شد. به این صورت که یک فرد استعداد درخشان یا نخبه یک نیاز جامعه را در دانشگاه محور فعالیت خود قرار داده و آن را ادامه می‌دهد و در مجموعه تحت فعالیت خود نیز استخدام می‌شود و همچنین این اعضای هیئت علمی می‌توانند دانشجویان خود را نیز از همین مسیر از بین نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان انتخاب کنند. به این معنی که دیگر لازم نیست که دانشجوی استعداد درخشان و نخبگان فرآیندهای قبل را طی کنند. بلکه با یک نامه استاد جذب خواهند شد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها