زنجبیل برای چه کسانی مضر است؟

زنجبیل یک گیاه خوراکی و دارویی است که علاوه بر فواید درمانی، مضراتی هم دارد، به همین علت باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کرد.

زنجبیل برای چه کسانی مضر است؟

زنجبیل نوعی گیاه دارویی با طبع گرم و خشک است.این گیاه از گذشته‌های دور در میان ایرانیان کاربردهای مختلفی داشته زنجبیل برای درمان بیماری‌های گوناگون حائز اهمیت است.زنجبیل از شاخه کورکومین است و به عنوان ادویه دارویی و گیاهی در بسیاری از غذاهای آسیایی و خاورمیانه استفاده می‌شود. به عقیده متخصصان طب سنتی زنجبیل باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود و می‌توان به صورت رنده شده و خام آن را همراه ماست یا سالاد مصرف کرد.

به گزارش مستقل آنلاین : زنجبیل سرشار از ویتامین‌های C، D و B، مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم، منیزیم، مس و زینک است و به همین علت ماده‌ای انرژی زا و قوی به خصوص برای تقویت حواس و تمرکز ذهن است.

زنجبیل به علت اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برای درمان بیماری‌های گوناگون اعم از حالت تهوع، فشار خون پایین، سنگ مثانه، کنترل درد، قاعدگی دردناک، بیماری‌های باکتریایی و قارچی تاثیر زیادی دارد.

مصرف ۲ گرم زنجبیل باعث کاهش دردهای ماهیچه‌ای ناشی از فعالیت بدنی طولانی مدت می‌شود. از دیگر فواید زنجبیل می‌توان به درمان آرتروز، کاهش شدت درد قاعدگی، بهبود آلرژی یا آسم، درمان مشکلات گوارشی، افزایش تمرکز، درمان تهوع و تقویت اعصاب اشاره کرد.

برای آب کردن چربی‌های شکم از چای زنجبیل و لیموترش غافل نشوید

لیمو ترش به علت دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در خود اگر همراه زنجبیل مصرف شود برای پاکسازی کبد افراد و هضم چربی‌های اضافی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت؛ چرا که ترکیب این دو خوراکی باعث افزایش خاصیت سم زدایی و دیورتیک در چای می‌شود و همین عامل به سوزاندن بیشتر چربی در ناحیه شکم کمک می‌کند. اگر به انجام این کار تمایل داشتید از نصف یک عدد لیمو ترش، یک تکه متوسط زنجبیل، ۱ لیوان آب یعنی معادل ۲۵۰ میلی لیتر و به مقدارلازم عسل استفاده کنید.

روش تهیه چای زنجبیل به اینصورت است که قبل از جوشاندن آب، زنجبیل را به آب داغ اضافه کنید و بعد از اینکه چند دقیقه‌ای با حرارت ملایم به نقطه جوش رسید، لیمو ترش را بداخل آن بچکانید و در صورت تمایل از کمی عسل هم می‌توانید استفاده کنید.

خوردن زنجبیل برای این افراد قدغن است

_ افرا مبتلا به سنگ کلیه قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنند.

_ افرادی داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپرین مصرف می‌کنند، به هیچ عنوان از زنجبیل استفاده نکنند.

_ کودکان زیر ۲ سال نباید زنجبیل مصرف کنند.

_ در زمان بارداری و شیردهی حد تعادل را درمصرف زنجبیل رعایت کنید.

 

منبع : مشرق

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها