بیماری که روده‌هایتان را نابود می‌کند + روش‌های پیشگیری از حصبه

یک متخصص گوارش و کبد گفت: نوعی بیماری عفونی گوارشی به شدت بر روده تاثیر می‌گذارد و حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.

بیماری که روده‌هایتان را نابود می‌کند + روش‌های پیشگیری از حصبه

اکرم پورشمس متخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره بروز بیماری حصبه اظهار کرد: حصبه بیماری خطرناک و مسری است که با تب همراه است و سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

وی درباره علائم بروز این نوع بیماری بیان کرد: نشانه‌های این نوع بیماری بعد از گذشت ۲۰ روز در بدن فرد ظاهر می‌شود و به صورت تب و جوش بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بدانید: درهنگام تب کودک مراقب تشنج باشید



این متخصص گوارش در ادامه افزود:از علائم دیگر این نوع بیماری می‌توان به وجود جوش‌های قرمز رنگ در ناحیه شکم و گردن، ضعف، درد شکم، یبوست و سردرد اشاره کرد که البته این نوع نشانه‌ها در تمام بیماران ظاهر نمی‌شود؛ اگر این نوع بیماری درمان نشود حتما روده‌ فرد سوراخ خواهد شد.

پور شمس درباره راه‌های پیشگیری از حصبه گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی است، البته اگر فرد از آلوده بودن غذا اطلاع داشته باشد باید از مصرف آن اجتناب کند.

وی متذکر شد: از میوه‌هایی که همانند توت و توت فرنگی و شاتوت وانگور که در شست و شو کامل آنها ناتوان هستید، خودداری کنید، حتی مصرف بی رویه این نوع میوه‌ها موجب اسهال شدید خواهد شد.

بیماری که موجب پاره شدن روده می شود/ حصبه و راه های درمان آن
وی درباره درمان این نوع بیماری اظهار کرد:بهترین راه درمان این نوع بیماری مصرف آنتی بیوتیک است البته باید آنتی بیوتیک‌ها را با آب فراوان مصرف کرد تا مشکلات دیگری همچون معده درد ایجاد نشود؛ در مواقع بسیار حساس اگر روده پاره شود ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها