هنرمندان معروف ایرانی که در سال 99 از دنیا رفتند + تصاویر و فیلم

تصاویر و فیلمی از هنرمندان معروف ایرانی که در سال ۱۳۹۹ فوت شده اند.

هنرمندان معروف ایرانی که در سال 99 از دنیا رفتند + تصاویر و فیلم

تصاویر و فیلمی از هنرمندان معروف ایرانی که در سال ۱۳۹۹ فوت شده اند.

 

 

قیمت طلا ، قیمت سکه | شنبه 18 بهمن

 

محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان (زاده ۱ مهر ۱۳۱۹ – درگذشته ۱۷ مهر ۱۳۹۹) موسیقی‌دان و خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی بود. از اوایل بهمن سال ۱۳۹۸، وضعیت ریه‌های او به وخامت گرایید که منجر به بستری شدن در بیمارستان برای عمل جراحی به‌منظور «تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت‌تر و مؤثرتر» شد. اما ۲۰ روز پس از مرخص شدن شجریان از بیمارستان، مشکلات تنفسی مجدداً او را در روز پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ راهی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کرد عاقبت بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در ۸۰ سالگی درگذشت.

 

ماه چهره خلیلی

 

ماهچهره خلیلی (زاده ۲۵ دی ۱۳۵۵ – درگذشته ۱۷ مرداد ۱۳۹۹) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت. پیکر او در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان منطقهٔ هِندون واقع در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.

 

علی انصاریان

 

علی انصاریان (۱۴ تیر ۱۳۵۶ – ۱۵ بهمن ۱۳۹۹) بازیکن فوتبال، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود. او کار خود را در سال ۱۳۷۵ و با بازی در باشگاه فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز آغاز و در پرسپولیس به اوج رسید و سرانجام در سال ۱۳۹۰ از حرفهٔ فوتبال خداحافظی کرد.انصاریان در ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان، بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

 

مهرداد میناوند

 

مهرداد میناوند زادۀ ۹ آذر ۱۳۵۴ بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود. وی برای باشگاه‌های گوناگونی از جمله پرسپولیس، اشتورم گراتس، الشباب، و سپاهان بازی کرد.میناوند در ۳۰ دی ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله تهران بستری شد. وی در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و آمبولی ریه ناشی از آن، در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.

 

چنگیز جلیلوند

 

چنگیز جلیلوند زادهٔ ۶ آبان ۱۳۱۴ دوبلور، مدیر دوبلاژ، و هنرپیشه اهل ایران بود.جلیلوند از سال ۱۳۳۶ مشغول به فعالیت بود و در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

 

سیروس گرجستانی

 

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زادهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود.سیروس گرجستانی پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ به‌علت سکته قلبی در بیمارستان لواسانی تهران درگذشت. پیکر او در ۱۴ تیر ۱۳۹۹ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

پرویز پورحسینی

 

پرویز پورحسینی زادهٔ ۳۱ مرداد ۱۳۲۰ در تهران هنرپیشه اهل ایران بود. در ۲۴ آبان ۱۳۹۹ اعلام شد که پرویز پورحسینی مبتلا به ویروس کرونا شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. وی پس از چند روز مبارزه با بیماری، در ۷ آذر ۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.پیکر پرویز پورحسینی، ۹ آذر ۱۳۹۹ در طبقهٔ بالایی آرامگاهِ همسرش ناهید ارسباران، در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

بهمن مفید

 

بهمن مفید زاده ۲۵ مرداد ۱۳۲۱ در تهران بازیگر، نوازنده، خواننده، و صداپیشه عروسکی اهل ایران بود.بهمن مفید که مدت یک سال به دلیل سرطان ریه تحت درمان بود در ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۷۸ سالگی، در خانه‌اش در تهران درگذشت. پیکر او، روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا در آرامگاهِ مشترک با کامبیز صمیمی‌مفخم، هنرمند تئاتر و تئاتر عروسکی و همسر خواهرش، هنگامه مفید، به خاک سپرده شد.

 

محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود.این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها