شرکت آمریکایی «نت‌فلیکس» کتاب «ملت عشق» را فیلم می‌کند

شرکت آمریکایی نت‌فلیکس در یک نمایشگاه کتاب قرار داد ساخت سه فیلم با الهام از کتاب را بست که یکی از آن‌ها «ملت عشق» نوشته الیف شافاک است.

شرکت آمریکایی «نت‌فلیکس» کتاب «ملت عشق» را فیلم می‌کند

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: نت‌فلیکس یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک داشته است. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد.

در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نتفلیکس اولین سریال خود، خانه پوشالی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

خبرگزاری کتاب ایران به نقل از بوکسلر نوشت: شرکت آمریکایی نتفلیکس تولیدکننده فیلم و سریال امسال حضور فعالی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت داشته و قراردادهایی با نویسندگان و ناشران بسته است.
 
مسئولان نتفلیکس می گویند در نمایشگاه کتاب سه قرارداد برای ساخت فیلم منعقد کرده اند که یکی از آنها قرارداد ساخت سریال با الهام از رمان چهل قانون عشق نوشته الیف شافاک نویسنده ترک تبار است. این رمان در کشور ایران با نام ملت عشق شناخته می شود.
 
ملت عشق در سال ۲۰۱۰ به صورت همزمان به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در ترکیه تجدید چاپ شده و توانسته رکورد پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه را نیز به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب ایران را کسب کرد.
 
عمدهٔ داستان دربارهٔ احوالات و ارتباط شمس و مولوی است و کمترین بخش‌های کتاب از زبان این دو شخصیت روایت شده ‌است و سعی شده تا از نگاه و زاویه‌های گوناگون که همان شخصیت‌های دیگر داستان هستند به این دو نفر پرداخته شود.
 
کلی لوگنبهل مدیر بخش بین الملل نتفلیکس طی کنفرانسی خبری در نمایشگاه فرانکفورت اعلام کرد این شرکت قصد دارد از رمان و آثار داستانی کشورهای مختلف فیلم و سریال بسازد. چهل قانون عشق الیف شافاک توسط انتشارات پنگوئن منتشر شده است.
 
لوگنبهل گفت نتفلیکس قراردادی با نویسنده و انتشارات پنگوئن بسته است و امیدوار است تجربیات جدیدی با این قراداد برای سازندگان نتفلیکس رقم بخورد. وی افزود: ما در شرکت نتفلیکس به دنبال ساخت آثاری از تمام ژانرهای داستانی هستیم و در این میان سعی می کنیم آثار داستانی متفاوت از نویسندگان سراسر جهان را به تصویر بکشیم.
 
علاوه بر کتاب شافاک مسئولان نتفلکیس دو قرارداد دیگر برای ساخت سریال از کتاب افراد مضطرب نوشته فردریک بکمن نویسنده سوئدی و کتاب تیل نوشته دانیل کلمن نویسنده آلمانی منعقد کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها