جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره استکهلم در انتظار «پیمان معادی»

پیمان معادی به دلیل ویژگی منحصربه‌فرد بر روی پرده‌ سینما جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم سوئد دریافت خواهد کرد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره استکهلم در انتظار «پیمان معادی»

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: پیمان معادی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی-آمریکایی زاده نیویورک است که در ۶ سالگی به ایران آمد.  او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «دربارهٔ الی» به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد.

وی برندهٔ سیمرغ بلورین هیئت ویژه داوران در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد. پیمان معادی از بازیگران ایرانی-آمریکایی است از مهم‌ترین نقش‌های بین‌المللی او می‌توان در نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه‌ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریال آمریکایی آن شب اشاره کرد.

معادی همچنین در فیلم اکشن 6 زیرزمینی مایکل ابی نیز بازی کرده است.

خبر آنلاین به نقل از خبرگزاری سوئد نوشت: «پیمان معادی که شروع درخشش بین‌المللی بزرگ خود را در سال ۲۰۱۱ با بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ اصغر فرهادی به دست آورد، به دلیل ویژگی منحصربه‌فرد او در حضور بر پرده‌ سینما و عبور از تعصبات و مرزها امسال طی مراسم ویژه‌ای مهمترین جایزه این رویداد هنری، جایزه‌ اسب برنزی را در نمایش اول نوردیک و مراسم فرش قرمز برای نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» (۲۰۱۹) دریافت خواهد کرد.»

 در ادامه این خبر آمده است:«انگیزه‌های زیادی برای ارائه جایزه امسال دستاورد استکهلم به پیمان معادی است؛ بازیگری ایرانی با جذابیت عمومی و نقش‌آفرینی‌هایی در حد و کلاس جهانی است که به سینمای تراز اول غنا بخشیده‌اند. او با برداشت‌های نیرومند و بابصیرتش از نقش‌ها، دریچه‌ای را برای مخاطب می‌گشاید تا از پرده‌ بزرگ سینما فراتر برود و تعصبات و مرزها را درنوردد. این نخستین‌بار است که جایزه‌ مهم اسب برنزی به بازیگری خارج از اروپا و ایالات متحده‌ آمریکا اهدا می‌شود. امروز پیمان معادی یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین ستارگان سینمای ایران است.

جایزه‌ یک عمر دستاورد استکهلم به افتخار یک فرد و برای قدردانی از او به دلیل ادای سهم به دنیای فیلم اهدا می‌شود. قبل از پیمان معادی افرادی مثل دیوید لینچ، اولیور استون، سوزان ساراندون، لورن باکال، کلر دنیس، مایک لی و فرانسیس فورد کاپولا این جایزه را دریافت کرده اند.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها