سرور HP چیست؛ با انواع آن آشنا شوید

سرور HP چیست؛ با انواع آن آشنا شوید

1

آیا میدانید سرور HP چیست. سرورها منابع شبکه را مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک سرور برای کنترل دسترسی به یک شبکه، ارسال/دریافت ایمیل، مدیریت کارهای مربوط به وب، راه اندازی و یا میزبانی وب سایت راه اندازی کند. برای آنکه بدانید سرور HP چیست، باید گفت سرورهای اچ پی کلاس سازمانی و نرم افزاری را ارائه می‌دهد. سرورهای اچ پی برای بارهای کاری به هر اندازه ای مناسب می‌باشد. سرورهای مختلف ارائه شده توسط اچ پی شامل سرورهای Rack، Tower، سرورهای Blade و سرورهای Hyperscale می‌باشد. در این مقاله شما را با سرور HP و  انواع آن آشنا خواهیم شد.

 سرور اچ پی چیست؟

سرورها کامپیوترهای فوق العاده ای هستند که به طور خاص برای محافظت، نظارت و انتقال اطلاعات بین رایانه‌های دیگر با سرعت بالا و کارآمد طراحی شده اند. انواع مختلفی جهت خرید سرور وجود دارد که می‌توانند برنامه‌هایی نظیر سرورهای پست الکترونیکی، سرورهای وب و سرورهای فایل با سرعت بالا و کارایی حداکثری را اجرا کنند. سرورهای ساخته شده توسط اچ پی معمولاً در یک شبکه محلی استفاده می‌شوند و از قدرتمندترین تجهیزات موجود در بازار هستند. فناوری به سرعت پیش می‌رود و از آنجایی که اچ پی برای مدتی طولانی در صحنه فناوری داشته است، یافتن بهترین سرور اچ پی برای شبکه یا کسب‌وکار شما به بررسی و شناخت نیازهای شما بستگی دارد.

 سرور چیست؟

آیا تاکنون با عبارت خرید سرور و یا خرید vps مواجه شده اید؟ سرور رایانه قدرتمندی است که اطلاعات یا خدماتی را به رایانه دیگر ارائه می‌دهد. شبکه‌ها برای ارائه و به اشتراک گذاری اطلاعات و خدمات به یکدیگر متکی هستند. سرور رایانه ای است که به شبکه ای از ایستگاه‌های کاری به نام کلاینت متصل است. کامپیوترهای سرویس گیرنده اطلاعات را از سرور از طریق شبکه درخواست می‌کنند.

سرورها قابلیت ذخیره سازی، حافظه و قدرت پردازش بیشتری نسبت به یک دستگاههای کامپیوتری معمولی دارند. نحوه عملکرد سرور به نوع شبکه ای که در آن قرار دارد بستگی دارد. انواع مختلفی از سرور‌ها وجود دارند.

جهت خرید سرور اختصاصی، سرورهای اشتراکی، سرور مجازی و یا ... میبایست با کاربرد هرکدام آشنا باشیم.

سرور اشتراکی به معنای اشتراک گذاری یک سرور و منابع آن  نظیر پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و... با سایت های دیگر است. سرور مجازی یک محیط مجازی ایجاد می‌کند و در واقع از یک سرور اختصاصی تقلید می‌کند یعنی ما یک سرور و همه منابع آن را اختصاصی برای خود اما در یک محیط میزبانی مشترک دریافت می‌کنید.

انواع سرور HP براساس تقسیم‌بندی فیزیکی

2

مهمترین عاملی که میبایست در سرورهای اچ پی در نظر بگیرید نوع rackmount یا tower بودن آن است. بر این اساس سرور های اچ پی انواع مختلفی دارند که در ادامه شرح داده شده است.

 BL (BLADE)

سرورهای BL بخشی از HP BladeSystem هستند. این سرورها برای مراکز داده و استفاده با حافظه خارجی مناسب هستند. سری های BL حالت تیغه‌ای دارند و نحوه قرارگیری این سرورها در رک به صورت مجموعه ای بوده و داخل رک نصب می‌شوند. این سری از سرورهای اچ پی بسیار مقرون به صرفه بوده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند.

 DL

سرورهای DL برای مشاغلی که به ایمیل، شبکه، مجازی سازی و پیام رسانی نیاز دارند، بهترین کارایی را دارند. این سری اچ پی ظرفیت خوبی از قدرت محاسباتی را در یک فضای کوچک بسته بندی می‌کنند. این سرورها جهت استفاده می‌بایست داخل رک قرار گیرند.

ML

3

 

سرورهای HP ProLiant ML برای دفاتر راه دور و شعبه‌هایی که نیاز به شبکه، فایل و چاپ و دسترسی به اینترنت مشترک و همچنین فضای ذخیره سازی داخلی فراوان دارند، بهترین گزینه هستند. این سری از سرورهای اچ پی، از نوع ایستاده  tower) بوده و الزامی‌ به قرارگرفتند آن ها داخل فضای رک نمی‌باشد.

SL

4

سرورهای hP ProLiant SL به طور هدفمند برای سختگیرانه ترین سلیقه‌ها ساخته شده اند، محیط‌های ایده آل برای وب سایت/‌هاست / سرویس ابری و ... بوده و محیط‌های محاسباتی با عملکرد بالا، امکان استقرار سریع، چابکی بیشتر و هزینه عملیاتی کمتر از مزیت‌های این سری می‌باشد.

کلام آخر

سرور یک برنامه یا دستگاه کامپیوتری است که خدماتی را به برنامه کامپیوتری دیگر  که به عنوان کلاینت شناخته می‌شود ارائه می‌دهد. در یک مرکز داده، کامپیوتر فیزیکی که یک برنامه سرور روی آن اجرا می‌شود نیز اغلب به عنوان سرور نامیده می‌شود. سرورهای اچ پی در خط سرور ProLiant در تمام دسته‌های سرورها از جمله rack، tower، blade و scale-out توزیع شده‌اند. در صورت نیاز به تهیه سرور اچ پی و انتخاب مدل‌های مختلف میتوانید با کارشناسان مجرب و متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها