علی بابا: بهترین استراتژی ها مذاکره با فروشندگان علی بابا برای واردات کالا از چین {راهنمای 2021}

یکی از آسان ترین شیوه هایی که سود کسب و کار را بیشتر می کند، خرید کالاها به قیمت های پایین است.

علی بابا: بهترین استراتژی ها مذاکره با فروشندگان علی بابا برای واردات کالا از چین {راهنمای 2021}

در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به استراتژی 9 مرحله ای جامع و مفید برای مذاکره با فروشندگان سایت علی بابا اشاره می کنیم.

 

گفتگو با فروشندگان سایت علی بابا تاثیر مستقیم بر روی افزایش سود و کارایی تان دارد.

با این وجود، بیشتر فروشندگان این سایت با تخفیف دادن مخالف هستند و تنها در مواقعی تحفیف می دهند که در زمینه های دیگر بتوانند سودی دریافت کنند.

از همین رو، توصیه می کنیم که در هنگام برقراری ارتباط و گفتگو با فروشندگان سایت علی بابا حتما از این استراتژی نه مرحله ای کمک بگیرید.

9 استراتژی برای گفتگو با فروشندگان سایت علی بابا

در این قسمت به این 9 استراتژی موثر و قدرتمند اشاره می کنیم:

 

استراتژی 1: تایید فروشنده در سایت علی بابا

در دوره های آموزش مذاکره و گفتگو، به گفتگو کنندگان آموزش داده می شود که اول طرف های خود را شناسایی کنند.

زمانی که می خواهید از سایت علی بابا خرید کنید، اول از همه مطمئن شوید که فروشنده مورد نظرتان قابل اعتماد است.

نشان تایید صلاحیت که در پروفایل آنلاین فروشنده قرار دارد، ابتدایی ترین روش برای تعیین فروشندگان قابل اطمینان است.

از آن جایی که گروه تجاری ققنوس به عنوان نماینده سورسینگ در کشور چین فعالیت می کند، با تمام فروشندگان سایت علی بابا آشنا است و می تواند فروشنده های قابل اعتماد را به شما معرفی کند یا خرید را برای تان انجام دهد.

 

استراتژی 2: تحقیق درباره قیمت ها و رقبا

زمانی که خود را برای مذاکره با فروشندگان سایت علی بابا آماده می کنید، ببینید که این فروشندگان و رقبای شان چه قیمت هایی را پیشنهاد می کنند.

با کمک گزینه “Latest price” می توانید متوجه شوید که فروشنده مد نظرتان آخرین بار کالای A را با چه قیمتی به فروش رسانده است.

اکنون به قیمت های پیشنهادی رقبای فروشنده برای کالای A هم نگاهی بیاندازید.

با به دست آوردن این اطلاعات در هنگام گفتگو در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت و می توانید قیمت های معقول تری پیشنهاد کنید.

 

استراتژی 3: ارتباط موثر و واضح

به منظور ارتباط برقرار کردن با فروشندگان پلتفرم علی بابا بر روی گزینه “Contact Supplier” کلیک کنید.

یک روش دیگر که برای شروع گفتگوها وجود دارد، کلیک کردن بر روی گزینه “Chat Now” می باشد. البته فراموش نکنید که به دلیل مناطق زمانی و ساعت های کاری مختلف، این شیوه زیاد مناسب نیست.

در هر صورت هر کدام از روش ها را که انتخاب کردید، سعی کنید که گفتگو ساده و واضح باشد.

ممکن است با فروشنده ای صحبت کنید که اهل کشور دیگری است و زبان متفاوتی دارد. از این رو، واضح بودن گفتگوها در سرمایه و زمان تان صرفه جویی خواهد کرد.

 

استراتژی 4: خرید کالا از چین  به تعداد زیاد از فروشندگان علی بابا

اگر خواستار خرید کالا به تعداد زیاد از فروشندگان علی بابا هستید، به احتمال زیاد می توانید تخفیف بگیرید.

درست مانند هر نوع کسب و کار دیگری، فروشندگان این سایت هم به دنبال این هستند که تا جای امکان حجم بیشتری کالا به فروش برسانند.

اگر شما از آن دسته مشتری ها هستید که به طور مرتب و در تعدادهای بالا خرید می کنید، مسلما می توانید کالا را با قیمت های جذاب تر خریداری کنید.

 

یکی از اصول آموزش گفتگو، تهیه طرح ها و پیش بینی از میزان فروش است.

علاوه بر این، می توانید سوابق خریدهای گذشته تان را هم نشان دهید تا میزان جدی بودن خود را به فروشنده ثابت کنید.

متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس می توانند با فروشنده صحبت کرده و تعداد بیشتری کالا را با قیمت های مناسب تری برای تان خریداری کنند.

 

استراتژی 5: گفتگو درباره مسائل دیگر به جز قیمت با فروشندگان علی بابا

هنگامی که فروشنده درباره قیمت کالا با شما صحبت نمی کند، می توانید درباره مسائل دیگری صحبت کنید که بر جریان نقدی تان تاثیر می گذارد.

به طور مثال، می توانید درباره میزان پیش پرداخت یا مدت زمانی که هزینه کل سفارش را پرداخت خواهید کرد، صحبت کنید.

مسائل دیگری که می توانید درباره آن ها با فروشندگان سایت علی بابا مذاکره کنید، شامل ارسال سریع تر کالا، افزایش ضمانت کالاها، بسته بندی بهتر سفارش ها و اطلاع رسانی درباره فرایند پردازش سفارش ها می شود.

 

استراتژی 6: ارزش کالا را خریداری کنید

فروشندگانی که در وب سایت علی بابا فعالیت می کنند و کالاهای با کیفیتی را به فروش می رسانند، معمولا قیمت های ثابتی را پیشنهاد می کنند و به راحتی نمی توان از آن ها تخفیف گرفت.

یکی از شیوه های موجود برای مذاکره با فروشندگان این پلتفرم، خرید ارزش کالا است.

به طور مثال، اگر بتوانید فروشگاه و شعبه های جدیدی برای فروشندگان باز کنید، با افزایش تقاضا، میزان سود دریافتی آن ها هم بیشتر می شود.

اگر موفق شوید که میان فروشندگان سایت علی بابا و توزیع کننده های بومی کار آمدتر و ارزان تر ارتباط برقرار کنید، احتمالا بتوانید کالاهای شان را با قیمت های ارزان تر خریداری کنید.

این استراتژی کارآمد به شما نشان می دهد که انجام این کارها چگونه می تواند رابطه فروشنده و خریدار را به یک همکاری استراتژیک تبدیل کند.

 

استراتژی 7: ایجاد رقابت میان فروشندگان سایت علی بابا

با چندین فروشنده این سایت صحبت کنید و آن ها را تشویق به پیشنهاد قیمت های رقابتی کنید.

زمانی که گفتگویی را با فروشنده شروع می کنید، به او نشان دهید که فروشندگان دیگری هم هستند که کالا را با قیمت های جذاب تری به فروش می رسانند.‌

با صحبت کردن درباره استانداردهای محل کار، اگر موفق شوید که فروشنده را تشویق به پیشنهاد قیمتی رقابتی کنید، تنها عامل مشخص کننده دیگری که باقی می ماند، “قیمت” خواهد بود.

جوابی که در این مواقع دریافت می کنید یا پیشنهاد تخفیف های جذاب یا پیشنهادهایی است که کالا کیفیت و ارزش بیشتری دارند.

اگر تمایلی به گفتگو با فروشندگان چینی سایت علی بابا ندارید و در عین حال می خواهید کالاهای مورد نظر خود را با قیمت های مناسب خریداری کنید، متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این کار را برای شما انجام دهند. گروه تجاری ققنوس به عنوان نماینده شما در خاک این کشور فعالیت می کند و می تواند کالا را در کوتاه ترین زمان به آدرس گفته شده ارسال کند.

2

استراتژی 8: مبالغ جذاب بابت پیش پرداخت پیشنهاد کنید

یک نگرانی که در میان تمام فروشندگان سایت علی بابا وجود دارد، دریافت پول شان است.

یکی از شیوه هایی که می توانید با کمک آن تخفیف های زیادی دریافت کنید این است که بگویید مبلغ زیادی را بابت پیش پرداخت خواهید داد.

در صورتی که بتوانید میان 60 تا 70 درصد از هزینه کالاها را به صورت پیش پرداخت واریز کنید، به احتمال زیاد می توانید تخفیف های جذاب تری دریافت کنید.

 

استراتژی 9: مشتری خوبی باشید!

اگر یک مشتری خوب و قابل اعتماد باشید، فروشنده شما را از دست نخواهد داد.

هزینه کالاها را به موقع پرداخت می کنید؟ تمام کالاهای خود را تنها از یک فروشنده تامین می کنید؟ خطوط ارتباطی با فروشنده دارید؟ یا این که از آن دسته خریداران هستید که بیش از اندازه کالای نمونه سفارش می دهند اما هیچ وقت خرید نمی کنند؟

فروشندگان سایت علی بابا تمایلی به گفتگو با مشتریان مشکوک و احتمالی ندارند.

اما اگر مشتری خوب و مناسبی باشید، فروشنده تخفیف ها و موارد جذاب دیگری را پیشنهاد می کند تا رابطه تجاری تان حفظ شود.

3

مروری بر استراتژی های مذاکره با فروشندگان سایت علی بابا

پلتفرم علی بابا یکی از قابل اعتمادترین و مناسب ترین فروشگاه های عمده فروشی است که فروشندگان حاضر در این سایت همگی تایید صلاحیت شده اند.

با کمک استراتژی هایی که در سایت گروه تجاری ققنوس به آن ها اشاره کردیم، می توانید کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تامین کنید.

درباره گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از 8 سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی ، خرید از ebay ، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از 8 سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها