سرمایه‌گذاری در بیت کوین مشروط شد + جزئیات

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کنیم که وارد مقوله بیت کوین شوند چراکه ریسک این سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و هیچ نظارتی هم در هیچ کجای دنیا بر آن وارد نیست.

سرمایه‌گذاری در بیت کوین مشروط شد + جزئیات

به گزارش مستقل آنلاینن : محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری مردم در بیت کوین و مخاطرات این مبحث در کشور و اعمال نظارت‌های لازم از سوی مجلس در این زمینه گفت: موضوع ارز دیجیتال، موضوع بسیار مهمی است و به دلیل نگرانی از ورود منابعی که در کشور، توسط مردم به سمت این حوزه روانه می‌شود، کمیسیون اقتصادی از ماه‌های اولیه تشکیل مجلس به این مبحث ورود کرده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون پیرو این مبحث جلسات متعددی را با مسئولان بانک مرکزی، وزرات اقتصاد، وزرات صمت و وزارت اطلاعات برگزار کرد. همچنین این کمیسیون گزارشی در این زمینه و بر اساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تنظیم کرد که حاوی بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات ارزهای دیجیتال بود

پورابراهیمی تصریح کرد: گزارش جامع ارزهای دیجیتال در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده و به تازگی به صحن علنی مجلس ارسال شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای گزارش فوق اظهارکرد: به اعتقاد ما ارزهای دیجیتال یک ظرفیت برای اقتصاد کشور قلمداد می‌شود. این مبحث می‌تواند هم برای دور زدن تحریم‌ها موثر باشد و هم برای استفاده ازمنابعی که سرمایه‌گذاران به آن علاقمند هستند.

پورابراهیمی اظهارکرد: اما آن چیزی که به اعتقاد ما مسائل را دچار پیچیدگی کرده، ورود منابع مردم به کانال ارزهای دیجیتالی است که در ایران تولید نمی‌شود و این یکی از دغدغه‌های اصلی است و تاکید ما در این گزارش این بوده که با نظارت بانک مرکزی و راهنمایی هایی که به مردم انجام می‌شود و از طریق اطلاع رسانی فوق، ممنوعیت لازم را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کنیم که وارد این مقوله - بیت کوین - شوند چراکه ریسک این سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و هیچ نظارتی هم در هیچ کجای دنیا بر آن وارد نیست.

 

منبع: بازار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها