یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

طرح یارانه خرید کالا قدم اول را در مجلس برداشته و نمایندگان کلیات آن را تصویب کرده‌اند و براساس آن قرار است پرداخت آن از مهر ماه آغاز شود، آیا نخستین مرحله آن در ماه جاری پرداخت می‌شود؟

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

طرح یارانه خرید کالا قدم اول را در مجلس برداشته و نمایندگان کلیات آن را تصویب کرده‌اند و براساس آن قرار است پرداخت آن از مهر ماه آغاز شود، آیا نخستین مرحله آن در ماه جاری پرداخت می‌شود؟ کلیات طرح پرداخت یارانه ۶۰ و ۱۲۰ هزار تومانی تصویب شده و براساس اظهارات نمایندگان مجلس قرار است از مهر ماه به مدت شش ماه این یارانه به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت شود.

براساس این طرح تا پنج نفر از خانوارهای ایرانی مشمول دریافت این یارانه می‌شوند اما به همه افراد مبلغ یکسانی پرداخت نمی‌شود، به عبارت دیگر ۲۰ میلیون نفر از جمعیت که کم‌درآمد یا تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد هستند به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان تا سقف ۶۰۰ هزار تومان(سقف پنج نفر) دریافت می‌کنند.

گروه دوم نیز که جمعیت ۴۰ میلیون نفری را شامل می‌شود به ازای هر فرد ۶۰ هزار تومان تا سقف ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما این یارانه به صورت نقدی نیست و به صورت اعتبار خرید کالاهای اساسی به خانوارها داده می‌شود.

 

آیا این طرح در مهر ماه اجرا می‌شود؟

بهزاد رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: طرح پرداخت یارانه کالا که در روز گذشته کلیات آن تصویب شد نتوانستیم جزییات آن را تصویب کنیم و فعلا تا دو هفته آینده امکان رسیدگی به آن فراهم نیست.

به گفته وی، با توجه به این که طی دو هفته آینده جلسات مجلس برگزار نمی‌شود و جلسه بعدی در روز ۲۷ مهر ماه برگزار می‌شود بررسی نهایی این طرح نیز به اواخر مهر ماه موکول شده است.

رحیمی با اشاره به مخالفت نماینده دولت با این طرح، عنوان کرد: در این خصوص نماینده دولت گفت که امکان اجرایی کردن آن نیست اما دولت باید برای آن فکری کند منابع تامین این طرح نیز پیش‌بینی شده ولی با این شرایط چاره‌ای نیست و مردم در فشار هستند.

این نماینده مجلس درخصوص منابع مالی این طرح اظهار کرد: در پایان بخشی از منابع پرداخت این یارانه از طریق فروش اموال مازاد سازمان‌ها در نظر گرفته شده، این بخش منابع خیلی خوبی است که تا به الان مقاومت داشتند و مشمولان نیز از طریق سازمان برنامه‌وبودجه شناسایی می‌شوند.

 

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها