وداع با شکوه یا اجتماع میلیونی علیه ترامپ؟

حضور خیره کننده و خودجوش مردم تهران در مراسم بدرقه شهید قاسم سلیمانی دنیا را خیره کرد.

علی نظری سردبیر مستقل آنلاین

 

شاید اگر شش ماه پیش این تشییع باشکوه برگزار می‌شد، چنین اعجاب آور نبود. 

اما بعد از اعتراضات آبان‌ماه که به گفته نهادهای حاکمیتی تعدادی از معترضین کشته و چندین برابر آن بازداشت شدند، حضور و همراهی اقشار مختلف مردم تهران اعجاب آور و غیرقابل انکار است. 

اما مردم ایران در یکی از معدود موارد حیات سیاسی خود دست به انتخابی مهم و سرنوشت‌ساز زدند.

 

 در دوشنبه فراموش نشدنی مردم سرنوشت کشور را بر اندوه خود مقدم دانستند. حضورشان در تشییع باشکوه پیکر سپهبد شهید سلیمانی، تجلیل از کهنه‌‌سرباز فداکاری است که عمرش را در سنگرها و جبهه‌ها گذراند. 

نه حاکمیت، گردهمایی تجلیل مردم از قاسم سلیمانی را این گونه با شکوه کرد و نه کسی با زور و تهدید به این همایش میلیونی آن هم در یک روز سرد زمستانی آوردشان.

تشییع پیکر حاج قاسم عزیز یک صحنه قدرت‌نمایی در برابر آمریکا و رئیس جمهور جنگ افروزش بود و رساندن صدای میلیون‌ها ایرانی علیه جنگ و جنگ‌طلبان از برکت شهادت سعادتمندانه این سردار شهید بود.

پیام روشن ایرانیان به همه متجاوزان این است که تمامیت ارضی وطن برای ۸۲ میلیون ایرانی خط قرمزی است که هیچ دشمنی نمی‌تواند به این حریم تجاوز نماید.

ایرانیان حامی یکپارچگی وطن در روز وداع با پیکر سردار ملی در دانشگاه تهران به همه مخالفان استقلال ایران گفتند یکپارچگی این خاک برای ما اولویت دارد و می‌توانیم پس از اطمینان خاطر از عقب راندن دشمن طماع خارجی، بر سر درخواست‌های خود با حاکمیت به توافق برسیم، اما در شرایط بحران انتخاب ما مشخص است.

به همه منتقدان حاکمیت با هر گرایش سیاسی می‌گویم که ایرانیان در این وداع باشکوه ثابت کردند، فردای روشن و امیدآفرین و حافظه جمعی مردم ما به خوبی راهنمای تصمیمات سرنوشت‌ساز است. 

آنان که پس از اعتراضات اخیر انتظار قهر ملی در این روز بزرگ را داشتند با حیرت به جمعیت می‌نگرند و می‌پرسند آیا این جمعیت را مجبور به حضور کردند؟ 

بیش از یکسال است که براندازان در فضای مجازی وعده‌ حضور در میدان میلیونی علیه جمهوری اسلامی را  می‌دهند، غافل از اینکه خاک ایران مجازی نیست بلکه این خاک با خون شهدا آبیاری شده و توسط فرماندهانی همچون شهید سلیمانی از گزند دشمن محفوظ مانده و بدرقه این شهید توسط میلیونها ایرانی، کمترین وظیفه مردمان این مرز و بوم است.

ضمن بیان چندباره انتقاد به روش‌های حکمرانی تندروهای داخلی اما قاطعانه می‌گویم که ملت ما با براندازان خبیث هم پیاله نخواهد شد.

برکت شهادت این سردار پاکباخته وطن همین انسجام بی‌نظیری است که طی چهل سال گذشته فقط در تشییع جنازه بنیانگذار جمهوری اسلامی در خرداد68 را مشاهده کرده‌ایم.

پیام خون سپهبد شهید سلیمانی به همه خون آشامان جهانی نظیر ترامپ و نتانیاهو این است که ایرانیان، هنگام خطر فارغ از همه اختلافات سیاسی، همه با هم هستند.

چند نکته تاریخی شهادت حاج قاسم سلیمانی:

۱- تندروهای اصولگرا به هیچ وجه این حضور حماسی و میلیونی را به پای گروه خویش ننویسند.

۲- اصلاح‌طلبان بدانند که حضور آن‌ها در سپهر سیاسی کشور از برکت همین مردمی است که با حضور چند میلیونی در روز ۱۶ دیماه به دانشگاه تهران آمدند، و لازم است بدانند در نقدهای خویش به شیوه‌های حکمرانی طیف قدرتمند حاکمیت هرگز به سمت براندازان نلغزند.

۳- به فرماندهان محترم سپاه متذکر می‌شوم راز محبوبیت شهید سلیمانی حفظ رویه و مشی فراجناحی و مهربانی این شهید جاویدان به جوانان بود.

همه فرماندهان سپاه باید مانند حاج قاسم نماد اشداء علی الکفار و رحما بینهم باشند.

سردار سلیمانی عزیز چهل سال تفنگ و قدرتش علیه دشمنان ایران هدف گرفته شد و دلش با محبت وافر به مردم ایران تعلق داشت.

حاج قاسم هرگز قائل به تفکیک مردم به خودی و غیرخودی نبود.

او زنان کم‌حجاب و محجبه را خواهران ایمانی خویش می‌دانست.

تمام سپاهیان ما باید سیره و گفتارشان مانند قاسم سلیمانی مردم محور و فدایی ملت باشند.

۴- به مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور توصیه می‌کنم بخاطر بغض با حکومت جمهوری اسلامی مراقب باشند به اردوگاه ترامپ نپیوندند.

ترامپ دشمن جامعه مدنی است و به دنبال تحکیم پایه‌های نظام سلطه و استکباری بر جهانیان است. ترامپ نه دلش برای دموکراسی می‌سوزد و نه دل در گرو آزادی مردم ایران دارد.

اگر روزی ترامپ به ۵۲ نقطه ایران بمب بریزد همه مردم ایران در این بمباران مانند جنگ ۸ ساله به خاک و خون کشیده خواهند شد.

از آنجا که حاج قاسم فراجناحی بود، امروز در روز وداع او، همه جناح‌های سیاسی را مخاطب قرار می‌دهد!

ما همه می‌توانیم قاسم سلیمانی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها