تاثیرگذارترین آبمیوه برای لاغری

نوشیدن آب سبزیجات مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. سبزیجات موادمغذی موردِنیاز بدن را تأمین می‌کنند و با فرایندی جادویی، کل اعضای بدن را سم زدایی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم یکی از نوشیدنی‌های زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. قول می‌دهیم سوخت و ساز بدن‌تان بهبود یابد، چربیِ بدن‌تان کاهش یابد و قند خون شما در وضعیت مناسبی تنظیم شود. با مطالعهٔ این مقاله با خواص ۱۰ نوشیدنی گیاهی خوشمزه آشنا شوید و نوشیدنیِ مورد علاقهٔ خود را انتخاب کنید.

تاثیرگذارترین آبمیوه برای لاغری

. آب‌هویج

آب هویج منبعی بسیار غنی از مواد معدنی است. فیبر آن با جلو‌گیری از تجمیع چربی، فرایند هضم غذا را سرعت می‌بخشد. حتما والدین‌تان [صد‌ها بار!] به شما توصیه کرده‌اند هویج بخورید تا بینایی‌تان تقویت شود! حق با آنها‌ست. هویج ویتامین‌های فراوانی دارد که علاوه بر بینایی، سلامت مو و ناخن‌ها را هم تضمین می‌کند. با نوشیدن یک لیوان آب‌هویج بلا‌فاصله قبراق می‌شوید، قند خون‌تان تنظیم و سموم بدن‌تان دفع می‌شود.

۲. آب‌خیار

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

آیا می‌دانید ٪۹۵ خیار از آب تشکیل شده و منبع غنیِ پتاسیم است؟ با نوشیدن آب خیار، آبِ بدن‌تان همیشه تأمین است و سوخت‌و‌ساز بدن‌تان شتاب می‌گیرد. به همین دلیل، نوشیدن آب‌خیار در کاهش وزن بسیار مؤثر است. آب‌خیار تمام چربی‌ها را هم تجزیه و سموم بدن را دفع می‌کند. آب‌خیار اسید معده را نیز تنظیم و از ایجاد زخم معده جلو‌گیری می‌کند.

حتما بخوانید: آشنایی با برنامه رژیم خیار و خواص و عوارض آن

۳. آب‌چغندر

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

آب‌چغندر در کاهش کلسترول مؤثر است. پس اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، انتخاب اول شما باید آب‌چغندر باشد. آب‌چغندر فیبر بالایی دارد. به همین دلیل، ضمن تأمین موادمغذی، شما را مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اگر قصد کاهش وزن دارید و سبک زندگی سالم‌تری می‌خواهید، ورزش کردن ضروری است. آب‌چغندر استقامت بدن شما را برای ورزش کردن افزایش می‌دهد و شرایط فیزیکی شما را تقویت می‌کند. مزیت بزرگ دیگرِ این نوشیدنی افزایش سطح هموگلوبین خون است. اگر کم خونی یا فقر آهن دارید، حتما آب‌چغندر را امتحان کنید.

۴. آب‌اسفناج

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

دلایل فراوانی برای نوشیدن آب اسفناج وجود دارد. این نوشیدنی منبعی غنی از آهن و پتاسیم است و از بروز انواع مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند. کلسیم بالای آن نیز استخوان‌ها و دندان‌های شما را تقویت می‌کند. آب‌اسفناج با تسهیلِ گردش خون از کبودی و کوفتگی بدن و همچنین انواع بیماری های قلبی ـ عروقی پیشگیری می‌کند. اسفناج مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان دارد و فیبر بالای آن جلوی گرسنگی شما را می‌گیرد.

حتما بخوانید: عصاره اسفناج؛ آیا عصاره اسفناج به لاغری کمک می‌کند؟

۵. آب‌کرفس

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

آب کرفس علاوه بر تأمین آب موردِنیاز بدن، گوارش شما را نیز تنظیم می‌کند. این نوشیدنی مانند داروی ادرار‌آور عمل می‌کند و از سلولیت یا گوشتالوییِ ناخواسته جلو‌گیری می‌کند. کرفس سبزیِ محبوب بسیاری از افراد است، چون کم‌کالری است و به شما کمک می‌کند آب اضافی بدن را دفع کنید! کرفس فشار خون شما را هم کنترل می‌کند و ضد نفخ است.

۶. آب‌کلم‌

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

متخصصان تغذیه و پزشکان همواره کلم را به‌دلیل خواص اعجاب‌انگیزش توصیه می‌کنند. کلم سرشار از ویتامین c است، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و عطشِ خوردن غذا‌های شور یا شیرین را کاهش می‌دهد. مصرف منظم کلم در دفع هورمون‌های مضر و پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است. اگر از آکنه رنج می‌برید، این سبزی پوست چرب را خشک و تمیز می‌کند و جلوۀ پوست را افزایش می‌دهد. آب‌کلم همچنین تأمین‌کنندهٔ ویتامین های گروه B است و در طول روز هوشیاری شما را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

۷. آب جوانۀ گندم

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

جوانه گندم فواید پرشماری دارد. این سبزی با حفظ سلامت غدۀ تیروئید، به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کند. علاوه بر این، جوانۀ گندم سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن و بسیاری از ویتامین ها است؛ به همین دلیل از پر‌خوری هم جلوگیری می‌کند. آب جوانهٔ گندم با تصفیۀ خونِ شما، اکسیژن بدن را افزایش می‌دهد و از خستگی مداوم جلو‌گیری می‌کند. این نوشیدنی با فراهم کردن امگا‌ ۳، کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همۀ این مزایا برای‌تان کافی نیست؟ آیا می‌دانستید جوانۀ گندم بوی بد بدن را هم کاهش می‌دهد؟ در نهایت اینکه جوانۀ گندم در کاهش درد و عوارض ناشی از آرتروز مؤثر است.

حتما بخوانید: گندم سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

۸. آب‌کدو (قلیانی یا کمر‌باریک)

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

۹۶٪ از وزن کدو سبز را آب تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، این کدو در کاهش اشتها مؤثر است و برای رژیم شما بسیار مفید است. این نوشیدنی سرشار از آهن، پتاسیم و بسیاری دیگر از موادمغذی است. آب‌کدو قند خون شما را کنترل می‌کند، بدن‌تان را شاداب نگه می‌دارد و از یبوست جلوگیری می‌کند. کدو هورمورن‌های بدن را تنظیم می‌کند و برای جلوگیری از سفید شدن موی سر مؤثر است. آب کدو خواب را نیز تنظیم می‌کند. اگر در خوابیدن مشکل دارید، این نوشیدنی بهترین انتخاب برای شما‌ست.

حتما بخوانید: خواص کدو حلوایی؛ ۸ خاصیت باورنکردنی این کدوی تنبل

۹. آب کلم‌کالی (کلم‌برگ)

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

کلم‌پیچ سرشار از فیبر است و کالری اندکی دارد. به همین دلیل، مصرف آب کلم‌پیچ برای حفظ وزن ایدئال ضروری است. کلم‌پیج فواید فراوانی دارد، از جمله کمک به سلامت مغز، سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها و عضلات (به‌علت کلسیم بالا) و کاهش التهاب. علاوه بر این موارد، کلم‌پیچ دشمنِ چربی و سرشار از ویتامین ث و پروتئین است.

۱۰. آب‌ کلم‌بروکلی

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

آخرین و یکی از بهترین انواع نوشیدنی ها، آب کلم بروکلی است. مزایای مصرف کلم‌بروکلی آن‌قدر بالا‌ست که توصیه می‌کنیم به‌طور مرتب مصرفش کنید. کلم‌بروکلی سم‌زدا‌ست و با تسهیلِ سوخت‌و‌ساز بدن به تناسب اندام شما کمک می‌کند. ویتامین‌های فراوانِ کلم‌بروکلی در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است، از فشار خون پیشگیری و از بینایی در مقابل عفونت محافظت می‌کنند و برای سلامت مغز و کلیه هم مفید‌ند. کلم‌بروکلی در انعقاد خون نیز مفید است و در صورت بروز هر نوع حادثه یا بریدگی، از خون‌ریزی شدید جلو‌گیری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها