کمتر از ۳ هفته دیگر؛

شهاب سنگی بزرگ از کنار زمین عبور می‌کند

بر اساس محاسبات انجام شده توسط ستاره شناسان، یک سیارک با قطر ۱۳۰۰ متر تا ۱۹ روز دیگر از کنار زمین عبور می کند که خوشبختانه فاصله عبور این سیارک از زمین زیاد بوده و خطری برای سیاره ما محسوب نمی شود.

شهاب سنگی بزرگ از کنار زمین عبور می‌کند

 شهاب سنگی بزرگ از کنار زمین عبور می‌کند

 

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی دولتی روسیه روسکوسموس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد سیارکی به قطر 1.3 کیلومتر در تاریخ ۴ مارس برابر با سیزدهم اسفند ماه از کنار زمین عبور می کند.

خوشبختانه فاصله این سیارک با زمین به اندازه ای است که تحت تاثیر جاذبه زمین قرار نگیرد. محاسبات انجام شده نشان می دهد این سیارک از فاصله بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلومتری سیاره ما پرواز عبور کرده و خطر تصادم آن با زمین نزدیک به صفر درصد است.

آژانس فضایی روسیه در این رابطه اعلام کرد: قطر این سیارک حدود 1.3 کیلومتر بوده و به عبارت دیگر، چهار برابر بزرگتر از برج ایفل است. 

گفتنی است هر ساله ده ها سیارک و دنباله دار کوچک و بزرگ از کنار زمین عبور می کنند و به دلیل اهمیت این موضوع، سازمان های فضایی همواره به طور جدی این اجرام فضایی را دنبال می کنند زیرا برخورد احتمالی یکی از این سیارک ها با زمین می تواند تبعاتی جبران ناپذیر در پی داشته باشد.

در نهایت گفتنی است برخی از آژانس های فضایی مانند ناسا برنامه هایی جحدی برای مقابله با برخورد احتمالی این سیارات با زمین در دستور کار خود دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها