بزرگترین فرش دستبافت دنیا در مسجد جامع شیخ زاید امارات/ویدیو

حجم ویدیو: 6.16M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57

 بزرگترین فرش دستبافت دنیا در مسجد جامع شیخ زاید امارات

مصلای اصلی مسجد جامع شیخ زاید بزرگترین فرش جهان را در خود جای داده که شاهکاری منحصر به فرد با زیبایی و طراحی خیره کننده است.

این فرش توسط گروهی از ماهرترین هنرمندان و بافندگان ایرانی (اهل نیشابور) با دست بافت شده است.

فرش پشمی و پنبه ای توسط حدود 1200 صنعتگر با دست ساخته شد. مساحت آن 5400 متر مربع است، با 40 گره در هر 6.5 سانتی متر و 2.5 میلیارد گره برای کل فرش، وزن آن پس از اتمام به 35 تن رسید.

این فرش توسط گروهی از ماهرترین هنرمندان و بافندگان ایرانی با دست گره خورده است. این فرش علیرغم اندازه بسیار بزرگ آن به صورت تک تکه طراحی شده است که آن را در کتاب رکوردهای گینس در سال 2017 به عنوان بزرگترین فرش جهان ثبت کرده است. بافت این فرش تقریبا 12 ماه طول کشید.

این فرش با هماهنگی و ادغام منحصر به فرد عناصر زیبایی شناسی، کف نمازخانه اصلی را می پوشاند و آن را باشکوه تر می کند. این فرش دستبافت طرحی خیره کننده دارد و شبیه انعکاسی از لوستر بالای آن است.

پس زمینه آن دارای 25 رنگ طبیعی از گیاهان سنتی از جمله ریشه روناس، پوست انار، رگبرگ و غیره است. 

رنگ غالب این فرش سبز است و حس آرامش و راحتی را به مکان می آورد. برای حفظ زیبایی طرح، از تکنیک تراشیدن برای مشخص کردن ردیف نمازگزاران روی فرش استفاده شد.

قالی بافی در سه کارگاه بزرگ در زمینی به مساحت 5000 متر مربع صورت گرفت. مواد باکیفیت، رنگ‌ها و طراحی خلاقانه فرش، آن را به یکی از بهترین عناصر مسجد جامع شیخ زاید تبدیل کرده است.

با نظارت دقیق مرکز مسجد جامع شیخ زاید، کار تعمیر و نگهداری آن طبق برنامه ریزی‌های تیم‌های تخصصی بیش از 12 روز طول کشید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها