لاغری عجیب چاق ترین پسر جهان

آریا پرمانا پسری که در ۱۰ سالگی ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشت به طرز عجیبی لاغر شد. او تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون ۱۱۰ کیلو گرم کاهش وزن داشته است. او قبل از کاهش وزن روزانه پنج وعده غذا و مواد شیرین مصرف می کرد و به راحتی نمی توانست پیاده روی کند. اما متاسفانه پس از لاغر کردن بخشی از پوست اش آویزان شده است. در قسمت زیر تصاویری از چاق ترین پسر جهان پس از کاهش چشمگیرش را قرار داده ایم.

لاغری عجیب چاق ترین پسر جهان

پسری که در ۱۰ سالگی ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشت به شکل چشمگیری وزن خود را کاهش داد.

این پسر به میزان ۱۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته است. او تحت عمل جراحی معده قرار گرفته است. وی “آریا پرمانا” نام دارد و تا پیش از کاهش وزن نمی‌توانست به راحتی پیاده‌روی کند.

او اهل اندونزی است و پنج وعده غذا در روز و عمدتا مواد شیرین مصرف می‌کرد. او اکنون می‌تواند ورزش‌های مورد علاقه‌اش را انجام دهد اما متاسفانه پس از کاهش وزن بخشی از پوست‌اش آویزان شده است. وزن او شش برابر بیش از میانگین وزن همسن و سال‌هایش بود.‌

نتیجه تصویری برای لاغری عجیب چاق ترین پسر جهان

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت می گوید: چاقی باعث تصلب شرائین و رسوب چربی در جدار سرخرگ ها می شود که می تواند سرخرگ های مغزی را نیز درگیر کند و باعث تنگ شدن عروق مغزی شود. زارعی می افزاید: اگر لخته خونی در این عروق باریک ایجاد شود، می تواند به طور ناگهانی باعث انسداد جریان خون به منطقه ای از مغز فرد شده و منجر به سکته مغزی شود.وی، سایش مفاصل (استئوآرتریت) را از دیگر پیامدهای چاقی عنوان کرده و می گوید: در افراد چاق به علت افزایش فشار وارده بر مفاصل به ویژه مفاصل زانو، ران و مهره های پایین کمری، غضروف مفصلی تخریب شده و موجب ایجاد درد و سفتی آنها می شود.

همچنین انواعی از سرطان ها با اضافه وزن همراه هستند که در زنان می توان به سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان و سرطان کیسه صفرا اشاره کرد. زارعی می گوید: مردان چاق نیز در معرض خطر نسبتا بالاتری برای ابتلا به سرطان های کولون (روده بزرگ)، رکتوم (راست روده) و پروستات هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها