‍ کاهش وزن و لاغرشدن صورت

کاهش وزن باعجله و تند که معمولا ترکیبى از رژیم غذایى سخت (مثل حذف یک وعده غذایى و تحمل گرسنگى) و ورزش شدید است و کاهش وزن بیشتر از ۴ کیلوگرم در ماه را بدنبال دارد، تاثیر آنى و چشم گیرى بر صورت مى گذارد.

 ‍ کاهش وزن و لاغرشدن صورت

‍‍  

 اینکه انتظار داشته باشیم صورت طى کاهش وزن دست نخورده باقى بماند و چربى بطور انتخابى تنها از بخش هایى از بدن کم شود، توقعى غیر واقعى و نشدنى است 

 اکثر افراد خواهان بدست آوردن یک کمر باریک و حفظ یک صورت پر هستند در حالیکه صورت بدلیل سطح کوچک تر در مقایسه با شکم، همواره تغییرات مربوط به کاهش وزن را زودتر و بیشتر نشان مى دهد و این خصوصا در مورد صورت هاى کشیده و با گونه هاى بدون برجستگی صادق است. این نوع صورت ها در مقایسه با صورت گرد و داراى گونه برجسته، در حین کاهش وزن تغییر بیشترى را نشان مى دهند. 

 

با این وجود افرادی از نسل قدیمى تر یا با تفکر قدیمى تر ، از مقایسه صورت دیروز و امروزتان به شما نهیب مى زنند که چون صورت شما به پهناى صورت قدیم تان نیست،  چهره تان خراب شده است! 

در حالی که کمتر مدلى در دنیا پیدا مى کنید که صورتى پر و کمرى باریک داشته باشد.

 

با همه اینها، اگر خیلى نگران لاغرى صورت تان در برنامه کاهش وزن هستید به نکات زیر توجه کنید:

براى صورت هاى کشیده بهتر است به کاهش وزن کمتری داشته باشند و به جای وزن ایده آل به وزن سلامتی برسند. 

 

 

کاهش وزن باعجله و تند که معمولا ترکیبى از رژیم غذایى سخت (مثل حذف یک وعده غذایى و تحمل گرسنگى) و ورزش شدید است و کاهش وزن بیشتر از  ۴ کیلوگرم در ماه را بدنبال دارد، تاثیر آنى و چشم گیرى بر صورت مى گذارد.

 

 

برنامه غذایى کاهش وزن باید متعادل  و متنوع باشد و تنها بر محدود کردن اقلام غذایى غیر ضرورى متمرکز باشد. دریافت کافى همه گروه هاى غذایى (خصوصا غلات) براى سلامت پوست ضرورى است. 

 

برنامه هاى غذایى باشگاهى و خودسرانه عموما رژیم هاى غذایى غیر متعادل اند و تامین کننده نیازهاى اصلى بدن از جمله بافت پوست نیستند.

 

توصیه مى شود براى حفظ پوست و مو در حین کاهش وزن مصرف مکمل هاى حاوى ویتامین و مواد معدنى تجویز شده جدى گرفته شود، مقدار مصرف آب افزایش یابد و دستورات تغذیه اى دقیقا رعایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها