فرش 1200 شانه کوروش

فرش های ماشینی انواع مختلف و متنوعی دارند.

فرش 1200 شانه کوروش

اگر به دنبال فرشی دستباف گونه، زیربافت، لوکس و زیبا و فرش جدید ۱۴۰۰ می باشید، خرید فرش 1200 شانه گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. این فرش علاوه بر لطافت و ریزبافتی، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد و در کنار لوکس و مجلل بودن، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. در ادامه مطالبی را جهت آشنایی بیشتر با فرش 1200 شانه ذکر کردیم. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه جزو فرش های جدید صنعت فرش می باشد که بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. فرش 1200 شانه برای اولین بار، در سال ۱۳۹۴ و در کاشان تولید شد، و با توجه به طرح های زیبای این محصول، فروش فرش 1200 شانه بین خریداران افزایش یافت. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این فرش ها، ظرافت و جلوه زیبای فرش می باشد. تعداد شانه و تراکم بالا، استفاده از نخ خاب درجه یک، رنگ بندی زیاد سبب می شود تا جزئیات طرح در فرش بسیار خودنمایی کند.

این نوع فرش ماشینی کاشان در دسته فرش های لوکس و زیبا قرار دارد و جایگاه ویژه ای در دکوراسیون خانه به خود اختصاص می دهد. از دیگر کاربردهای فرش ۱۲۰۰ شانه جهت بافت انواع تابلو فرش منظره و چهره اشخاص و تابلو فرش مذهبی و… است.چون برای نمایش یک منظره یا چهره به صورت زیبا، به ظرافت و تراکم بالا نیاز است. هر میزان شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، تصویر بافت فرش نیز واضح تر و زیباتر خواهد بود.

فرش 1200 شانه از نظر شانه و تراکم

وقتی می گوییم فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه دارای ۳۶۰۰ تراکم می باشد، بدین معنی است که در ۱ متر از عرض فرش ۱۲۰۰ گره و در یک متر از طول فرش نیز ۳۶۰۰ گره وجود دارد. بنابراین برای بافت این تعداد گره در کنار هم باید از الیاف نازک و ظریف استفاده شود. که این کا سبب می شود تا فرش لطافت و ریز بافتی بیشتری نسبت به دیگر فرش ها داشته باشد.

ارتفاع خاب فرش هم از دیگر مواردی است که مستقیما به شانه و تراکم فرش مرتبط است. یعنی هر چه تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، ارتفاع خاب فرش نیز کمتر خواهد شد. به طور معمول ارتفاع خاب در فرش ۱۲۰۰ شانه در حدود ۶ تا ۷ میلی متر می باشد که در کنار ظرافت و نرمی، راحتی خوبی نیز دارد. و این میزان ارتفاع خاب نشان از ضخامت کم فرش و در نتیجه وزن پایین فرش می باشد. کم بودن ارتفاع خاب نیز سبب می شود تا نقش و نگارهای فرش به وضوح دیده شود که از مزیت های مهم این فرش می باشد.

ضخامت کم فرش ۱۲۰۰ شانه سبب می شود تا برای استفاده در مکان های پر تردد مناسب نباشد. بنابراین نباید آن را درون آشپزخانه، جلوی درب ورودی خانه، جلوی درب سرویس بهداشتی یا اتاق کودک پهن نمود.

قیمت فرش 1200 شانه

7

فرش 1200 شانه با قیمت های مختلفی عرضه میشود و علت تفاوت قیمتی فرش 1200 شانه نوع الیاف بکار رفته در فرش میباشد فرش 1200 شانه معمولا با 2نوع نخ بافت میشود که نخ اکرولیک و نخ پلی استر معروف هست نخ 100% اکرولیک بهترین نخ در میان نخ های استفاده شده در بافت فرش میباشد بهمین خاطر هرچقدر در بافت فرش از نخ پلی استر بیشتر استفاده شود قیمت فرش پایین تر و کیفیت فرش هم به مراتب پایین تر میشود بهمین خاطر هست که قیمت های متفاوتی در فرش ماشینی 1200 شانه وجود دارد بازده قیمتی فرش 1200 شانه از متری 650 هزار تومان تا 800 هزار تومان میباشد قیمت فرش ماشینی 9 متری 1200 شانه که پرفروش ترین متراژ فرش 1200 شانه میباشد از 6800 تومان تا 7200 تومان متغییر هست البته این قیمت قیمت کارخانه میباشد که در فروشگاه ها از 10 تا 20% بیشتر عرضه میشود

امکان خرید فرش 1200 شانه از شرکت فرش ستاره کوروش

8

فرش کوروش اولین کارخانه فرش کاشان که امکان خرید مستقیم از کارخانه را برای خریداران بصورت حضوری فراهم کرده که این امکان خرید را بصورت حضوری نیز فعال کرده و خریداران میتوانند فرش مورد نظر خود را به قیمت تولید و با حذف واسطه گری به قیمت تولید خرید کنند در نظر داشته باشید تنوع بالای محصولات فرش کوروش این امکان را به همه سلیقه ها میدهد که فرش با سلیقه هود را به بهترین قیمت خریداری کنند،

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها