تکنیک های ساده برای ترک سیگار

ترک سیگار نیازمند اراده ای قوی است. مغز خود را به گونه ای آموزش دهید که در پی توقف سیگار کشیدن باشد. همواره درباره عوارض ناخوشایند سیگار فکر کنید و به خود یادآوری کنید که ترک سیگار بهترین تصمیمی است که می توانید در زندگی خود بگیرید.

تکنیک های ساده برای ترک سیگار

سیگار کشیدن یک عادت مضر و ویرانگر برای سلامت انسان محسوب می شود. سیگار حاوی سموم مختلفی است که می توانند افراد سیگاری را در معرض ابتلا به بیماری های مختلف مانند بیماری قلبی، بیماری ریوی و سرطان قرار دهند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، از هر پنج فرد سیگاری در این کشور، یک نفر جان خود را به واسطه استفاده از آن از دست می دهد که سالانه مرگ بیش از 480 هزار نفر را شامل می شود.

در شرایطی که اقدامات مختلفی در راستای کاهش استفاده از سیگار و ترک عادت مضر سیگار کشیدن در جهان انجام می شوند، اما آثار اعتیادآور نیکوتین این کار را دشوار می سازد.

با این وجود، برای ترک سیگار هیچگاه دیر نیست. روش های مختلفی برای کمک به این کار و حفظ یک سبک زندگی سالم وجود دارند که کارایی آنها نیز اثبات شده است.

سرگرمی

چیزی انتخاب کنید که نیازمند توجه شما باشد. آشپزی یاد بگیرید یا پیاده‌روی، دوچرخه سواری، بسکتبال یا هر سرگرمی دیگری که می تواند حواس شما از سیگار پرت کند را امتحان کنید.

فعالیت های داخلی و فضای باز که جسم و روان شما را به طور همزمان درگیر می کنند، گزینه های بهتری هستند. اما از مواردی که می توانند به سلامت شما آسیب برسانند، مانند انجام بازی های رایانه ای در طولانی مدت که به یک سبک زندگی کم تحرک منجر می شود، پرهیز کنید.

تقویت اراده

چالش های بسیاری در مسیر مبارزه با اعتیاد به سیگار وجود دارند. سیگار محصولی بسیار وسوسه‌انگیز است و این اثر را در فرد ایجاد می کند که برای کسب آرامش به آن نیازمند است.

با این وجود، سیگار کشیدن تنها به آرامی به بدن شما آسیب می رساند.

ترک سیگار نیازمند اراده ای قوی است. مغز خود را به گونه ای آموزش دهید که در پی توقف سیگار کشیدن باشد. همواره درباره عوارض ناخوشایند سیگار فکر کنید و به خود یادآوری کنید که ترک سیگار بهترین تصمیمی است که می توانید در زندگی خود بگیرید.

مدیتیشن

همانطور که در تلاش برای تقویت اراده خود هستید، مدیتیشن یک روش خوب برای افزایش تمرکز روی موارد دیگر و کمک به نادیده گرفتن سیگار است. این رویکرد ذهن‌آگاهی را تقویت کرده و با استرس مبارزه می کند.

مدیتیشن می تواند آگاهی شما را افزایش داده و به تفکر بهتر برای مبارزه با تمایل به سیگار کشیدن کمک کند.

تغییر رژیم غذایی

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزانه می تواند به ترک سیگار کمک کنند. در همین راستا، سبزیجات ترد، بادام زمینی و میوه های تازه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

غذاخوردن یا مصرف میان وعده ها می تواند جایگزین خوبی برای احساس نیاز به قرار دادن چیزی در دست یا دهان باشد که شرایطی معمول هنگام سیگار کشیدن است.

مصرف برخی مکمل ها

اگر میوه ها و سبزیجات کارایی لازم را ندارند، برخی مکمل ها می توانند به پرهیز از سیگار کمک کنند. گلوتاتیون و 5-HTP دو مکمل رایج مورد استفاده برای درمان آثار ترک سیگار هستند.

مکمل 5-HTP تعادل سروتونین، هورمون شادی و تقویت کننده خلق و خو، را بهبود می بخشد که اعتیاد به نیکوتین را کاهش می دهد، در شرایطی که گلوتاتیون به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و سموم را از بدن حذف می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها