دلایل بوی بد بدن در سفر و راه های بر طرف کردن آن

یکی از موارد آزاردهنده ای که گاهی اوقات با آن روبرو هستیم، بوی بد اطرافیانمان است. فرض کنید در یک هواپیما، اتوبوس، قطار یا وسایل نقلیه عمومی دیگر هستید و مجبورید تا رسیدن به مقصد در کنار مسافران دیگر بنشینید. اگر بدن آن ها دارای بوی بدی باشد، چه احساسی به شما دست می دهد. شما مجبورید تا رسیدن به مقصد، که ممکن است ساعت ها طول بکشد، این بوی بد را تحمل کنید. این بوی بد باعث آزار شما شده و لذت سفر را برایتان کم خواهد کرد. قطعا شما نیز دوست ندارید که با بوی بد بدنتان باعث آزار دیگران شوید. پس باید با دلایل بوی بد بدن در سفر آشنا شوید و راهکارهایی را برای برطرف ساختن آن پیدا کنید.

دلایل بوی بد بدن در سفر و راه های بر طرف کردن آن

بوی بد ناشی از کفش

یکی از دلایل بوی بد بدن در سفر، کفش های شماست. کفش هایی که هر روز به پای می کنید و مدت زمان طولانی نیز در پای خود نگه می دارید، به دلیل عدم ورود هوا باعث ایجاد بوی بد می گردد. این بو زمانی که در یک محیط بسته قرار داشته باشید، تشدید شده و باعث آزار خودتان و دیگران خواهد شد. برای حل این مشکل بهتر است علاوه بر کفشی که هر روز در محل کار به پا می کنید یا به صورت روزانه از آن بهره می برید، کفش دیگری را نیز در چمدانتان قرار داده و با خود به سفر ببرید. در این صورت این فرصت را دارید که کفش خود را تعویض نمایید و اجازه دهید تا کفش دیگرتان چند ساعتی هوا بخورد و بوی بد آن کاهش یابد.

بوی بد کفش

یکی از مسائلی که در اغلب موارد به آن توجه نمی کنیم، نوشیدن آب کافی در هنگام سفر است. شاید فکر می کنید زمانی که هیچ حرکتی ندارید بدن شما احتیاج به آب ندارد. اما این طور نیست! حتی زمانی که بر روی صندلی نشسته اید نیز نیاز به نوشیدن آب دارید. پس در طول سفر با هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگر، به میزان کافی آب بنوشید تا بدن شما دچار کم آبی نشود. در واقع یکی از دلایل بوی بد بدن، خصوصا دهان و نفس شما، کم آبی است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوشیدنی های دیگر مانند چای، قهوه یا نوشیدنی های الکلی نه تنها کم آبی بدن شما را حل نمی کند، بلکه وجود کافئین و الکل در این نوشیدنی ها خود باعث کم آبی بیشتر می شود.

بوی بد ناشی از گرسنگی

از دیگر دلایل بوی بد دهان و نفس، گرسنگی است. در برخی موارد افراد به دلیل گرفتاری ها و مشغولیت هایی که پیش از سفر دارند، فراموش می کنند غذا بخورند یا فرصت انجام این کار را ندارند. از این رو دچار گرسنگی می شوند که نتیجه آن بوی بد دهان و تنفسشان است. پیشنهاد می شود حتما پیش از حرکت و سوار شدن در هواپیما یا وسایل نقلیه دیگر، غذا بخورید و گرسنگی خود را برطرف سازید. اگر فرصت انجام این کار را ندارید، کمی آجیل یا تنقلات در کیفتان بگذارید تا بتوانید در طول مسیر از آن استفاده کنید. در این صورت گرسنگی خود را کم کرده و از عواقب آن پیشگیری می کنید.

بوی بد ناشی از نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی یکی از علل بوی بدن و دهان هستند. این ترکیبات خشکی دهان را در پی داشته که خود عامل بوی بد دهان هست. سعی کنید قبل از سفر از الکل استفاده نکنید تا بوی بد شما باعث آزار دیگر همسفرانتان نشود.

بوی بد ناشی از رژیم غذایی

استفاده از برخی ترکیبات غذایی مانند گوشت قرمز، ماهی، سبزیجات و... می تواند سبب بوی بدن دهان شما شود. اگر این مواد غذایی را قبل از سفر مصرف کردید، حتما دهان و دندان های خود را خوب تمیز کرده و از خوشبوکننده ها برای بدنتان استفاده کنید. بهتر است خشبو کننده بدن و دهان را در کیف خود نیز قرار دهید تا در صورت استفاده از این مواد غذایی در هواپیما بتوانید بوی بد ایجاد شده را مقداری کاهش دهید.

بوی بد ناشی از استرس

عرق کردن یکی از واکنش های بدن در مقابل استرس و نگرانی است. استرس باعث فعال شدن غده آپوکریین شده و تعریق را به دنبال دارد. جالب است بدانید که در این حالت باکتری های مهمتری در بدن شما تولید کرده و عرق حاصل از استرس تندتر بوده و بوی زننده تری نسبت به عرق حاصل از گرما دارد. بنابراین، اگر از جمله افرادی هستید که مسائل مختلف شما را نگران کرده و دچار استرس می شوید، حتما خشبوکننده های قوی با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

بوی بد ناشی از بیماری

وسایل حمل و نقل عمومی، از جمله هواپیما، منبع تولید باکتری است. اگر کمی سرما خورده باشید یا حساسیت خاصی داشته باشید، به دلیل بسته بودن فضا و کاهش مقاوت بدنتان، بیشتر در معرض خطر قرار دارید. ضمن این که خستگی سفر، بهم ریختن ساعت خواب و تغییر عادات غذایی نیز بر روی بدن شما تاثیر گذاشته و امکان ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. ابتلا به بیماری یکی از دلایل بوی بد بدن خصوصا دهان است. از این رو پیشنهاد می کنیم برای ممانعت از این مشکل و همچنین حفظ سلامتی خودتان، حتما مسواک بزنید و از خشبوکننده های دهان و بدن استفاده نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها