مزایای شگفت انگیز آووکادو برای پوست

آووکادو یک میوه خوشمزه سبز رنگ به شکل گلابی است. این میوه به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی خواص زیبایی وسلامتی بسیاری دارد. آووکادو موجب حفظ سلامتی، جوانی و درخشندگی پوست می شود. این ماده به مبارزه با پیری کمک می کند و برای اصلاح مواردی مانند آکنه و جوش ها نیز مفید است.

مزایای شگفت انگیز آووکادو برای پوست

در زیربه 12 خواص باورنکردنی موجود در آووکادو برای حفظ سلامتی وزیبایی پوست اشاره شده است.

1. نرمی و درخشش پوست

چربی های اشباع شده موجود در آووکادو فقط به تنظیم فشار خون کمک نمی کند. آنها همچنین با مرطوب نگه داشتن لایه اپیدرمی پوست، نقش مهمی در سالم نگه داشتن، نرمی و درخشش پوست دارند.

2. مبارزه با آلرژی و قرمزی پوست

آووکادو همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 9 است که به مبارزه با التهاب و نقایص پوستی کمک می کند. این ماده به مبارزه با آلرژن هایی که پوست را تحریک می کنند، کمک کرده و قرمزی و تورم را نیز بهبود می بخشد.

3. حفظ استحکام و کشش پوست

ویتامین C  موجود درآووکادو یکی از بزرگترین کمک کننده های پوست هنگام مبارزه با پیری است. این ماده در ایجاد الاستین و کلاژن که وظیفه حفظ استحکام و کشش پوست را دارند، موثر است.

4. محافظت در برابرآفتاب

به کمک ویتامین E موجود در آووکادو، پوست قادر خواهد بود خود را در برابر آسیب های ناشی از آفتاب محافظت کند.

5. سم زدایی از پوست

آووکادو همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به سم زدایی درون و بیرون بدن کمک می کنند.

6. رفع چین وچروک

آووکادو راه حل طبیعی برای رفع چین و چروک های پوست و لکه های ناشی از افزایش سن می باشد. آووکادو باعث روشن شدن پوست و درمان زخم نیز می شود.

7. آبرسانی پوست

آووکادو به عنوان مرطوب کننده پوست خشک شناخته می شود. همچنین خطوط ناخوشایند روی پوست را کاهش می دهد، به همین دلیل از این میوه معجزه آسا در محصولات آرایشی، مرطوب کننده ها و پاک کننده ها استفاده می شود.

8. کاهش لکه های پوستی

سموم و آلودگی های پوستی باعث پیری زودرس پوست می شوند. آووکادو دارای خاصیت سم زدایی است و استعمال موضعی آن روی پوست باعث از بین رفتن لکه های پوست می شود.

9. درمان خشکی پوست

آووکادو حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که برای سلامت پوست مفید بوده و درمان طبیعی و عالی برای از بین بردن خشکی پوست است. همچنین باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

10. لایه برداری پوست

آووکادو سلول های مرده پوست را از بین برده و از پوست لایه برداری می کند. این ماده غذایی به داخل پوست نفوذ کرده و در بهبود گردش خون در پوست موثر است. اسید آمینه گلوتامین موجود در آووکادو، پوست را پاک سازی می کند و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

11. درمان آکنه

مصرف منظم آووکادو درمان طبیعی و خانگی آکنه می باشد و پوست را مرطوب و درخشان می کند.

12. تغذیه پوست

روغن آووکادو به راحتی توسط پوست جذب می شود و مواد مغذی را به عمق پوست می رساند، باعث بهبود گردش خون شده و تولید سلول های جدید پوست را افزایش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها