ساخت لنز هوشمند با قابلیت‌های منحصربه‌فرد

یک شرکت استارت‌آپ موفق به ساخت لنزهای تماسی هوشمندی شده است که با ارائه نمایشگر واقعیت افزوده، دنیای تازه‌ای را به کاربران نشان می‌دهد.

ساخت لنز هوشمند با قابلیت‌های منحصربه‌فرد

یک شرکت استارت آپ با محوریت "محاسبات نامرئی" از لنز تماسی هوشمندی پرده برداری کرد که نمایشگر واقعیت افزوده را در زمینه دید کاربر ارائه می‌دهد و با عنوان لنز‌های تماسی Mojo Vision معرفی شده‌ است.

این لنز با ارائه نمایشگری پیش روی کاربر که بر روی آن اطلاعاتی درج شده است، به او اجازه می‌دهد تا با تمرکز روی نقاط خاص، با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند.

این لنز‌های تماسی می‌تواند برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات بینایی با استفاده از روکش‌های تصویر پیشرفته، مورد استفاده قرار گیرد. مرکز بهداشت ایالات متحده این لنز را به عنوان یک وسیله پزشکی تایید کرده است.

Mojo  چشم اندازی برای محاسبات نامرئی است، آنجا که شما می‌خواهید اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید. توانایی این لنز هوشمند در طبقه بندی داده‌ها، مانع از پریشانی و سردرگمی کاربر در بمباران اطلاعاتی می‌شود.

مدیران این شرکت نشان دادند که چگونه لنز‌های تماسی می‌توانند کاربران را برای دیدن یک teleprompter مجازی، دستورالعمل‌های ناوبری یا سایر تعاملاتی که در زمینه دید شناور هستند با اتصال یک نمایشگر میکرو LED به شبکیه یاری دهند. 

شرکت سازنده این لنز هوشمند، اعلام کرده است در حال حاضر هیچ برنامه زمانی برای راه اندازی تجاری این دستاورد ندارد، اما دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا می‌تواند راه را برای آزمایش لنز‌های تماسی به منظور کمک به افراد مبتلا به اختلالات بینایی مانند تخریب ماکولا یا رتینیت پیگمنتوزا هموار سازد.

لنز‌های تماسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بینایی افراد را تقویت کرده و عمل خواندن و دیگر عملکرد‌های چشمی را در افراد کم بینا تقویت می‌کند.

تاکنون  mojo  صد میلیون دلار جمع آوری کرده است و مدیران شرکت‌های بزرگی چون گوگل، اپل، بینایی سنج‌ها و چشم پزشکان نیز روی این پروژه کار می‌کنند.

هدف از طراحی لنز‌های تماسی هوشمند این است که افراد بتوانند از دستگاه‌های فیزیکی دور شوند و به طور طبیعی با فناوری ارتباط برقرار کنند. این دستاورد همچنین می‌تواند امکان دسترسی کارمندان یا متخصصان به اطلاعات در زمان واقعی را بدون هدست فراهم کند.  محققان در تلاشند تا مدار پیچیده، سنسور تصویر، رادیو بی‌سیم و باتری مورد نیاز دستگاه را در طراحی این لنز بگنجانند.

در حال حاضر عملکرد نسخه فعلی این لنز به گونه‌ای است که اطلاعات را به صورت بی‌سیم از طریق یک جعبه قابل حمل و جاسازی در کمربند دریافت کرده و آن را به نمایشگر منتقل می‌کند؛ سازندگان این لنز هوشمند امیدوارند که بتوانند در آینده امکان اتصال این وسیله به تلفن‌های هوشمند را فراهم آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها