کم مصرف‌ترین سیستم خنک کننده جهان

یک شرکت تجاری از تولید یک سیستم خنک کننده جدید خبر داد و مدعی است این سیستم نسبت به محصولات رقیب تا ۸۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

کم مصرف‌ترین سیستم خنک کننده جهان

سیستم‌های تهویه مطبوع به علت مصرف برق بالا نقش مهمی در گرمایش کره زمین دارند. از همین رو تلاش برای کاهش مصرف برق آنها همیشه به طور جدی مورد توجه بوده است.

شرکت ایربیتات فناوری جدیدی را برای خنک سازی محیط اطراف از طریق یک سیستم تهویه مطبوع قابل حمل به کار گرفته که آن را در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰ در معرض دید عموم قرار داده است.

این سیستم که خنک کننده فشرده ایربیتات نام گرفته، جایزه خلاقیت با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی را از نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰ دریافت کرده است. سیستم یادشده نه تنها تا ۸۰ درصد کمتر از محصولات مشابه برق مصرف می‌کند، بلکه بهره وری کلی آن برای خنک کردن محیط تا ۵۰ درصد بیشتر است.

در این سیستم از آب سرد به عنوان یک خنک کننده طبیعی استفاده شده و یک مخزن آب سرد گرمای محیطی را از جریان هوا خارج و دور می‌کند. سیستم یادشده برای تشدید سرما، هوای سرد تولید شده را از درون یک مخزن تبخیرکننده عبور می‌دهد.

سیستم یادشده که ۱۲۰ سانتیمتر ارتفاع دارد از هیچ ماده شیمیایی یا سیستم فشرده کننده برای تولید سرما استفاده نمی‌کند و از همین جهت به محیط زیست آسیب نمی‌زند. زمان عرضه این محصول به بازار هنوز مشخص نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها