مهارت هایی برای گرم کردن خانه در زمستان

هوا در فصل زمستان معمولاً خشک می باشد پس اگر می خواهید خانه خود را به صورت ارزان و راحت گرم کنید بهتر است بعد از هر بار حمام کردن درب حمام را باز بگذارید تا بخار وارد فضای خانه شود.

مهارت هایی برای گرم کردن خانه در زمستان

راهکارهایی برای گرم کردن خانه

بهتر است در فضاهای مانند آشپزخانه و حمام از دستگاه تهویه هوای تایمردار استفاده نمایید و فقط در مواقع لزوم آن را روشن کنید، برای گرم کردن خانه در فصل زمستان با در نظر گرفتن هدر نرفتن انرژی یک مهارت محسوب می شود که باید همه افراد با آن آشنا باشند تا بتوانند هم خانه خود را گرم نمایند و هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند.

پس در مرحله اول بهتر است در فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام از دستگاه تهویه تایمردار استفاده نمایید تا در مواقع لزوم آن را روشن کنید.

دریچه های بیرونی را در مواقعی که نیاز به تهویه ندارید مسدود کنید تا هوای سرد وارد خانه تان نشود .

پنجره های اتاق های بدون استفاده و تهویه های آن را ببندید تا خانه شما گرم تر شود. البته در نظر بگیرید که اتقاق های بی‌استفاده زیادی سرد نشوند زیرا ممکن است لوله های درون ساختمان یخ بزند.

بهتر است بیشتر جاهایی از خانه را گرم کنید که در زمستان در آنجا بیشتر می‌نشینید این گونه کمک می کنید که انرژی کمتری هدر رود .

اگر در خانه شما رادیاتور موجب گرم شدن خانه می شود لوله های رادیاتور را باورق حلبی بپوشانید تا گرمایش هدر نرود این کار را می توانید با شومینه های چوبی و سایر وسایل گرمایی هم انجام دهید.

مطمئن شوید که جریان هوای تهویه های گرم کننده یا وسایل گرمایشی مسدود نباشند تا بتوانید در صورت لزوم تهویه را برای گرم کردن هوا روشن کنید.

ورودی تهویه ها و وسایل گرمایشی را با لباس و یا مواد مخروبه مسدود نکنید.

اگر در خانه شما بخاری وجود دارد از بسته بودن لوله دودکش آن مطمئن شوید زیرا باز بودن لوله دودکش موجب هدر رفتن گرمای خانه می شود، البته مراقب باشید که هرگاه می خواهید از بخاری استفاده نمایید حتما لوله دودکش را باز بگذارید.

در زمستان‌ها عایق بندی لوله های آب رادیاتور و لوله کشی خانه یکی از مهم‌ترین راهکار را برای هدر نرفتن گرمای خانه است .

درب پشت بام و درب اتاق زیر شیروانی یکی از مهم ترین خروجی هایی می باشد که موجب هدر رفتن گرما می شود از بسته بودن و سالم بودن آن و شیشه های آن مطمئن شوید.

اگر کف خانه شما عایق نباشد روزانه ۱۰ درصد از گرمای خانه از این طریق از بین می‌رود برای آنکه خانه خود را در زمستان گرم کنید  اگر کف خانه شما عایق نیست حتماً با قالیچه های گرم و فرش کف خانه را بپوشانید در زمستان فرشهای پشمی دستباف بسیار مناسب می باشند.

سعی کنید تمام درز های پنجره ها را بپوشانید و اگر می توانید از شیشه های عایق سرما و گرما استفاده کنید.

اگر در خانه از فر آشپزخانه استفاده کردید پس از اتمام کار در به آن را باز بگذارید تا حرارت درون فر به داخل خانه شما بیاید.

در هنگام نشستن بر روی مبل و مطالعه کردن و یا تماشای تلویزیون بر روی خود پتو بیاندازید و سعی کنید به جای آنکه درجه بخاری و یا رادیاتور خود را بیشتر کنید تعداد لباسهایی که پوشیده اید را بیشتر کنید.

یکی از روش‌های سنتی و بسیار مفیدی که از قدیم وجود داشته و امروز هم وجود دارد کرسی می باشد در فصل های زمستان می توانید به وسیله یک میز چوبی یک لحاف و یک عدد هیتر برقی که امروزه مدل صرفه جوی آن هم به بازار آمده است یک وسیله خوب گرمایی در خانه برای همه افراد خانه فراهم کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها