فواید نور درمانی برای آکنه

مطالعات پزشکان در آمریکا نشان می‌دهد، اگرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی زیادی دارد

فواید نور درمانی برای آکنه

مطالعات پزشکان در آمریکا نشان می‌دهد، اگرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی زیادی دارد و می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.به گزارش ساینس دیلی، در حالی‌که تبلیغات مختلفی درباره درمان آکنه با نور آبی وجود دارد، هنوز مطالعات مختلف کارایی و اثربخشی این روش را تایید نکرده است . آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست (به ویژه صورت) ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهم ترین دلایل بروز آکنه است. برای پیشگیری از آکنه این چند نکته را به یاد داشته باشید.

1-  محیط خود را عوض کنید

اگر در محیطی مانند آشپزخانه کار می‌کنید و دائما در تماس با چربی‌ها هستید، شغل خود را عوض کنید؛ چرا که روغن‌های محیط، می‌تواند به پوست رسیده و فولیکول‌های مو را مسدود کند

2- از لوازم آرایشی کم چرب استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی روغنی هم مانند مورد بالا، سبب نفوذ روغن به پوست و مسدود کردن فولیکول‌های مو می‌شود. سعی کنید برای زیبایی چند لحظه ای، زیبایی طبیعی و همیشگی خود را فدا نکنید! 

 3- صورت خود را کمتر لمس کنید

با لمس کردن چهره خود، باکتریهای زیادی از دستان شما به صورتتان منتقل شده و آکنه ایجاد میشود. این عادت را از خود دور کنید!

4- کمتر زیر نور خورشید بمانید

همانطور که نور خورشید، ویتامین های موثری برای پوست دارد، قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور آن هم خطرناک است .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها