جلوگیری از اتلاف وقت بیماران با اپلیکیشن نوبت‌دهی

سیاری گفت: در حال حاضر اطلاعات ۸۲ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است.

جلوگیری از اتلاف وقت بیماران با اپلیکیشن نوبت‌دهی

علی اکبر سیاری معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز صبح در مراسم رونمایی از اپلیکیشن نوبت‌دهی و مدیریت مطب پزشکان (دکتر دکتر) که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد اظهار کرد: سیستم نوبت‌دهی پزشکان باعث پیشگیری از اتلاف وقت بیماران و مراجعه‌کنندگان به مطب پزشکان می‌شود و امروزه ما باید همراه با سایر کشور‌های پیشرفته در مرز تکنولوژی قدم‌های مؤثری را برداریم.

او ادامه داد: باید از فضای مجازی در زمینه استفاده بهینه از وقت تلاش بیشتری داشته باشیم به همین منظور سیستم نوبت‌دهی و مدیریت مطب پزشکان طراحی و راه‌اندازی شده است.

سیاری تأکید کرد: در حال حاضر پرونده الکترونیکی سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی درست شده است و امروزه سامانه‌های سینا، ناب و سیب اطلاعات مردم و مراجعه‌کنندگان مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشت را ثبت می‌کنند و سابقه بیماران و پرونده الکترونیک سلامت به ثبت می‌رسد.

معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک زمانی ۵۰ درصد از وقت نیرو‌های بهداشتی و حتی بهورز‌ها صرف نوشتن خدمات ارائه شده به بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌شد و امروزه به ثبت الکترونیک اطلاعات بسیاری از مشکلات بیماران برطرف شده است.

او یادآوری کرد: دولت الکترونیک اقدامی مهم در زمینه شفاف‌سازی است و هر ساله نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی تفاهم‌نامه به امضا می‌رساند و معتقدم که دولت الکترونیک درآمد همه را شفاف می‌کند و افراد صاحب درآمد باید مالیاتشان را بپردازند.

معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت افزود: شفاف‌سازی دولت الکترونیک نشان داد که هر فردی چه تعداد بیمار را دیده و چه خدمتی ارائه داده است و به قول گفتنی هر کس درآمدش بیشتر است باید مالیات بیشتری را بپردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها