رباتی که مبل و کمد می‌سازد!

یک شرکت تولید کننده مبل و کمد از طراحی ربات های هوشمندی خبر داده که می توانند قطعات مجزای تولیدات این شرکت را مونتاژ کرده و به یکدیگر متصل کنند.

رباتی که مبل و کمد می‌سازد!

شرکت سوئدی IKEA که قطعات مجزای انواع مبلمان و کمد و غیره را برای سرهم کردن توسط خود خریدار عرضه می کند، با همکاری محققان دانشگاه کارولینای شمالی ربات هوش مصنوعی جدیدی را به طور آزمایشی تولید کرده که می تواند با استفاده از ابزار آلاتی مانند پیچ گوشتی و غیره قطعات چوبی مجزای تولیدات IKEA را به یکدیگر مونتاژ کرده و کمد، تختخواب، مبل و غیره را بسازد.

این ربات می تواند هم اتصالات محدود و ساده و هم اتصالات گسترده و پیچیده را انجام دهد و از هوش کافی برای برنامه ریزی درازمدت و برنامه ریزی های متنوع برخوردار است. استفاده از این ربات می تواند جایگزین کارگرهایی شود که برای انجام این امور ساده به کار گرفته می شوند. همچنین با استفاده از ربات مذکور وقت انسان ها برای سرهم بندی لوازم مختلف تلف نمی شود.

ربات مذکور از سیستم بصری پیشرفته ای برخوردار است که با بررسی اشیا و دستورالعمل اتصال می تواند بدون نیاز به انسان عملیات مونتاژ و سرهم بندی وسایل مختلف را انجام دهد. فعلا این ربات مراحل آزمایشی را طی می کند تا برای عرضه در بازار آماده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها