بخش معدن بدون آینده‌نگری از بین بردن نعمت‌های الهی است

تطبیق صنعت مس با دانش روز به معنای کامل بودن این صنعت نیست؛ چراکه تکنولوژی در دنیا لحظه به لحظه در حال تغییر است.

بخش معدن بدون آینده‌نگری از بین بردن نعمت‌های الهی است

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با مس‌پرس گفت: صنایع معدنی برای افزایش بهره‌وری باید با دانش روز و تجهیزات جدید هماهنگ باشند و در این میان صنعت مس ایران به‌عنوان یک صنعت مادر همواره در حال تطبیق خود متناسب با دانش و تکنولوژی روز دنیا است.

رئیس خانه معدن ایران با بیان این مطلب افزود: تطبیق صنعت مس با دانش روز به معنای کامل بودن این صنعت نیست؛ چراکه تکنولوژی در دنیا لحظه به لحظه در حال تغییر است و شرکت‌های معدنی هر لحظه رقابتی‌تر می‌شوند و به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در صنایع خود هستند.
بهرامن تصریح کرد: وقتی شرکت مس برای افزایش بهره‌وری شروع به سرمایه‌گذاری در دامپ‌تراک‌های بیش از 180 تن کرده است نشان می‌دهد که این شرکت در حال تطبیق با تکنولوژی روز است تا قیمت تمام‌شده خود را کاهش دهد تا در بازار آتی آسیب نخورد.
به گفته رئیس خانه معدن تحولاتی که در این حوزه هم‌اکنون در شرکت مس در حال انجام است نشان‌دهنده نگرش و باورهایی است که در این شرکت نسبت به تکنولوژی و آینده‌نگری وجود دارد؛ چراکه بخش معدن بدون آینده‌نگری از بین بردن نعمت‌های الهی است.
وی افزود: همچنین شرکت مس در حوزه ساخت داخل هم ورود کرده است و برای تأمین نیازهای شرکت اقدامات خوبی جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است.
بهرامن با بیان این‌که این رویکرد در دیگر صنایع معدنی هم در حال انجام است گفت: اما مس بسیار خوب این عملیات را انجام داده است و به‌صورت تشویقی عملی کرده است تا بخشی از نیازهای خود را در داخل تأمین کند تا نیاز به واردات آن نداشته باشد.
رئیس خانه معدن با بیان این‌که شرکت مس با رویکرد آینده‌نگری برنامه‌ها و مسائل خود را مدیریت و حل می‌کند و در بخش آموزش شرکت مس موفقیت‌های زیادی به دست آورده است گفت: انتظار خانه معدن به‌عنوان یک NGO معدنی که برنامه‌های معدنی کشور را رصد می‌کند این است که به‌طور دائم این پویایی را برای خودش حفظ کند و البته باعث قدردانی است که این اتفاق تا این لحظه رخ ‌داده است و سهامداران این شرکت بزرگ باید خوشحال باشند که چنین مدیریتی بر سرمایه‌های آنها حاکم است و برای آن مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها